Sidehoved / sidefod
Fra : John

Dato : 03-02-02 13:52

Er det muligt i word 200 at lave sit sidehoved sådan at den viser sidens
"OVERSKRIFT 1" tekst

Som. f.eks.
----

sidehoved : Min livshistore
//(overskrifttype 1)

Resten af siden :

Min Livshistorie (overskrifttype 1)
Der var engang........
-----

Håber at der er nogen der kan hjælpe

John

Fra : pre

Dato : 03-02-02 15:16

Der skal du bruge feltet StyleRef, som kan stilles til de utroligste ting,
og netop sammen med -hoved og -fod.
Et felt som dette {StyleRef "Overskrift 1"} får Word til at søge baglæns for
at finde den seneste tekst med den typografi. Resultatet (om noget) er
teksten.
Flytter du feltet til sidehovedet søges på den aktuelle side, altså den
samme funktion som viser kapitelnumre i en bog. Vil du ha´ den samme tekst
på selve siden skal der et ekstra felt til og det skal sættes i en skabelon.

Der er tre muligheder for at blive mere fortrolig med dette felt og til at
se evt. yderligere muligheder.
Klik Indsæt/Felt. I det højre vindue rul ned til, og klik på StyleRef. Du
har mulighed for at se hvilke switche der kan bruges, og der er en ekstra
fane med Typografi-muligheder, men du har ikke brug for nogle af disse
muligheder. I vinduet hvor der står Styleref tilføjer du overskriften i
citationstegn, og hvis der er hakket af for opdatering, så fjerner du
hakket.
Klik OK og højreklik hvor feltet er for at se teksten. Det hele kan fjernes
uden videre med returtasten eller slet funktionen.

I hjælpeteksten søg på StyleRef for at se eksempler.

På min hjemmeside ligger to filer med oversigt over en del af Words felter,
StyleRef er ikke fuldt dækket endnu men det væsentligste er der.
Adressen er http//home.image.dk/~slavic

pre

Fra : John

Dato : 04-02-02 10:58

Jeg takker mange gange - det var lige det jeg skulle bruge...

John
"pre" <send@ingen.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
felter,
> StyleRef er ikke fuldt dækket endnu men det væsentligste er der.

livshistore

(overskrifttype