Outlook 2002 (XP) og Norton Antivirus 2002
Fra : Jesper K.A.

Dato : 03-02-02 13:52

Jeg har igennem længere tid kæmpet med at Outlook 2002 (XP) ikke kunne sende
mails .. jeg kunne fint modtage men altså ikke sende.

Jeg har nu fundet ud af at årsagen dertil er Norton Antivirus 2002 der bla.
har en funktion til at scanne udgående post
for virus. Denne funktion er ikke kompatibel med Outlook 2002 (XP) og slås
den fra kan man igen sende post.

Dette til info .. måske det kunne spare andre for den irritation jeg har
levet med i snart 2 uger.

Postet til dk.edb.programpakker.ms-office og dk.edb.sikkerhed.virus
med FUT til dk.edb.programpakker.ms-office

Regards

Fra : Erik Henrichsen

Dato : 03-02-02 19:41

Om igen!

Det går fint her - mails scannes ind og ud, med outlook 2002 og NAV 2002

mvh
Erik

Fra : pre

Dato : 04-02-02 08:45

Også jeg har undret mig over forholdet, selvom jeg ikke har XP. Mit gæt er,
at XP er installeret uden at tage hensyn til alle advarsler om at
antivirusprogrammer skal lukkes før installation. Allerede for WIN98 lå
(ligger) der en halv snes Readme filer med teksten.

Men det er vel som det er med hjælpetekster: De bli´r ikke læst.
pre

Fra : Aagaard

Dato : 04-02-02 09:25

"Jesper K.A." <jkadk@hotmail.com> skrev:
> [...]
>
> Postet til dk.edb.programpakker.ms-office og dk.edb.sikkerhed.virus
> med FUT til dk.edb.programpakker.ms-office

I mappen hvor Norton er installeret på din pc er der en README.TXT, som du
lige bør læse igennem, inden du drager konklusioner om at NAV ikke er
kompatibel med XP. Det kunne jo være at dit NAV setup skal justeres, mens
andres ikke skal.

Mvh.
Aagaard

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 04-02-02 15:17

Min nye ugegamle installation virker perfekt mht. det, du nævner, men for 3
dage siden fik nimda-advarsler fra norton lokaliseret i de særeste mapper.
Den kunne ikke slette dem. Efter et døgn var der over 40
virus-advarselsbokse, som skulle klikkes af ved reboot.
Til sidst fandt jeg vej gennem F8 safemode og loggede på som administrator
og derefter de brugere, som jeg har oprettet. Totalscanninger fandt intet,
og nu kommer der ikke det mindste pip fra Norton.
Falsk alarm? Hm, hvad nu hvis det ikke...

Poul

Fra : Anderz

Dato : 04-02-02 16:40

Jeg kører Win98 og har lige installeret Norton SystemWorks (incl)
NAV02. Jeg har samme problem, kan godt modtage mails, men ikke sende.
Jeg prøver dit tips om ikke at scanne udgående post.