Andet multimedie
bentjuul 3670
Baggrundsfarve for JPEG i PSP!
Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 03-02-02 12:40

Hvis jeg har et billede, der er transperent, og vil gemme dette i
jpg-format, må programmet erstatte "gennemsigtigheden" med en farve, da JPEG
ikke understøtter transparency. Denne farve bliver hvid i mit tilfælde. Er
det muligt, at ændre det så det eksempelvis bliver den aktuelle
baggrundsfarve?

På forhånd tak.

Kenneth

Fra : emj

Dato : 03-02-02 14:16

Kenneth Brun Nielsen skrev i <a3j7ic$il9$1@eising.k-net.dk>:

>Hvis jeg har et billede, der er transperent, og vil gemme dette i
>jpg-format,

Vælg Layers/duplicate
Marker baggrundslayer i layerpaletten og hæld den ønskede farve på
billedet.
Vælg layers/Merge/Merge all

Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 03-02-02 15:03

> Vælg Layers/duplicate
> Marker baggrundslayer i layerpaletten og hæld den ønskede farve på
> billedet.
> Vælg layers/Merge/Merge all

Hmm, umiddelbart kan jeg ikke få det til at fungere.
Kan du være lidt mere specifik med den midterste sætning? Præcist hvordan
markerer jeg baggrundslayer i layerpaletten...Jeg er ikke så hård til PSP.

Tak for svaret!

Kenneth

Fra : emj

Dato : 03-02-02 16:40

Kenneth Brun Nielsen skrev i <a3jfto$mu4$1@eising.k-net.dk>:

> Præcist hvordan
>markerer jeg baggrundslayer i layerpaletten...Jeg er ikke så hård til PSP.

Du har et ikon oppe i menulinjen, som hedder "toggle layer palette"
Klik på det, for at få layerpaletten på skærmen.
Nå du har valgt "Vælg Layers/duplicate" kan du se i layerpaletten, at
der er 2 linjer.
Nederst er "Background" og øverst er "Copy of background"
Du markerer den nederste linje og hælder en spand farve på efter eget
valg.
Det KAN ikke pindes mere ud
Hilsen emj

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 03-02-02 17:23

> [...]
> Nederst er "Background" og øverst er "Copy of background"
> Du markerer den nederste linje og hælder en spand farve på efter eget

Jeg tror jeg er med nu. Tak for hjælpen!