Dårlig GPRS hastighed.
Fra : Jacob Knudsen

Dato : 03-02-02 11:22

Hej

Jeg har enkelte gange brugt internet fra min bærbare computer, via min T68
og GSM. Det har været langsomt (9.600) men har fungeret. Nu har jeg fået et
GPRS abb hos TDC og bruger nu dette til at forbinde istedet. Problemet er at
hastigheden og forbindelsen med GPRS er så dårlig at stort set alle
hjemmesider når at "time out" og det er derfor kun ICQ jeg kan kører fra
denne forbindelse, forøvrigt også med et stort delay.

Skulle GPRS ikke være hurtigere og bedre?

Er det bare mig der har dette problem eller er der andre der har samme
problem?

Jacob K.

Fra : Anders HJ

Dato : 03-02-02 17:38

Jeg synes også at hastigheden hos TDC er ret ringe. I det hele taget virker
TDC's net meget overbelastet for tiden, så vi kan jo håbe på at de får
opgraderet noget af deres udstyr snarest.

Er der nogen der har gode erfaringer med Sonofon's GPRS?

Anders

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 03-02-02 19:23

"Anders HJ" <me@NOSPAMiceduck.com> wrote in message

> Er der nogen der har gode erfaringer med Sonofon's GPRS?

Mjnaeh, ikke med surf (endnu . Jeg bruger det mest til SMS og WAP - og
jeg er ikke den store SMS'er/WAP'er. Det virker sådan set udmærket når GPRS
ellers er oppe. Det er det til gengæld ikke hele tiden. Det har jeg en lille
korrespondence kørende med Sonofon om.

Ebbe

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 03-02-02 20:04

On Sun, 3 Feb 2002 17:38:04 +0100, "Anders HJ" <me@NOSPAMiceduck.com>
wrote:

>Er der nogen der har gode erfaringer med Sonofon's GPRS?

Jeg kan fint holde 28.8, men oplever af og til at der ikke kan
forbindes.

Det er sjældent, at der ikke kan forbindes, men "nedbruddet" varer
ofte op til en time.

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 04-02-02 00:03

Hvordan måler du hastigheden (28.800)
VH
Jakob

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 04-02-02 15:09

On Mon, 4 Feb 2002 00:03:21 +0100, "Jakob Aagaard Harder"
<jharder@mailto.dk> wrote:

>Hvordan måler du hastigheden (28.800)

Har suget fra min egen server på en 512/512 adsl linje, hvor der ikke
var anden belastning.

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 06-02-02 23:11

"Jacob Knudsen" <c971831@student.dtu.dk> wrote in message
> [...]
>
> Skulle GPRS ikke være hurtigere og bedre?
>
> Er det bare mig der har dette problem eller er der andre der har samme

Jeg tror der går "et stykke tid..." før GPRS kan overhale en HSCSD
opkobling... Det eneste gode p.t. ved GPRS er AlwaysOn... WAP er der lige
med det samme... Kredsløbskoblet WAP er irriterende langsom
opkoblingsmæssigt. En af mine kolleger har dog også oplevet 28,8 på GPRS...
Mvh Keld

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 27-04-02 15:57

On Wed, 6 Feb 2002 23:10:30 +0100, "Keld Rosenberg"
<keld.rosenberg@bigfood.com> wrote:

> [...]
>med det samme... Kredsløbskoblet WAP er irriterende langsom
>opkoblingsmæssigt. En af mine kolleger har dog også oplevet 28,8 på GPRS...

Hej, jeg arbejder hos et mobil selskab her i DK (Maxon Telecom A/S) og
vi laver GPRS telefoner, men jeg har ikke rigtig oplevet det I taler
om her. Hvilke fabrikater drejer det sig om? Det eneste tidspunkt jeg
har problemer med GPRS er når jeg kører i tog i områder med dårlig
dækning, det kan få det hele til at gå i knæ. Men alt i alt ok.

Det er dybest set ikke en skid forskel på HSCSD og GPRS, det er kun
måden selve netværksresourcerne håndteres på der er forskellig.

Der er jo også lige den "hage" ved den måde de danske tele-operatører
har sat deres GPRS net op på, er ikke så fordelagtig for GPRS trafik.
Hvis en mast (celle) er belagt med alm. CS samtaler vil GPRS trafikken
få lavest prioritet, hvilket den jo også er designet til at kunne
tåle. Man får bare ikke data igennem så længe der er høj GSM/CS
aktivitet på de pågældende celle.

/Thomas