Anbefaling : God fælg rens !!
Fra : mc

Dato : 03-02-02 11:45

Hej,
Da vejret var så godt i går( også i dag ) valgte jeg som andre at trække
cyklen frem, og bedst som jeg stod og ville vaske den kom der en dejlig
fornemmelse op i mig...... Køre, Køre,Køre...... ja det belv til en lille
tur på ca 150 km. på trods af en helv... side vind.

Da jeg så var tilbage ved mit første projekt, vask af cyklen, syntes jeg nu
jeg ville vaske min bil først.
Men jeg skulle bruge noget fælg rens... så jeg fes lige ind til Hydro, hvor
jeg købte det jeg ville kalde et vidunder produkt !!
Det skal siges at jeg altid har gået ind for knofedt til at rense fælge med
!! men dovenskaben lyste hårdt igennem den dag.
Jeg købte et produkt som hedder : Sonax R 2000, uden mineralske
opløsningsmiddler og div. tilsætnings stoffer.
Til min forbavselse virkede dette produkt meget bedre end forventet, så jeg
ville også lige prøve om det kunne fjerne kæde fedtet fra min bag fælg, og
vupti så havde jeg den pæneste blanke fælg.... jeg er færdig med at bruge
for meget knofedt.... så har du samme problem med dine fælge, så vælg Sonax
fælg rens..

Ulempen er : Prisen, lille dunk koster 70,25 og der var lige nok til 4 x 18"
bil fælge og 2 x 17 mc fælge !! så det er lidt dyrt i brug...

God førnøjelse med forårs klar gøringen.

Mc -
" GSX 1100 Fj 95 til salg med meget blanke fælge - byttes med VFR 750 F "

Fra : Rune Larsen

Dato : 03-02-02 12:23

mc wrote:

> Ulempen er : Prisen, lille dunk koster 70,25 og der var lige nok til 4 x
> 18" bil fælge og 2 x 17 mc fælge !! så det er lidt dyrt i brug...
>
> God førnøjelse med forårs klar gøringen.

Jow tak, og i lige måde
Et andet tip er lampeolie, det tager _alt_ fedtet og koster kun en 20 kr
for en liter, hvilket rækker til mindst en seson.

/Rune

Fra : Per

Dato : 03-02-02 15:42

Jeg har god erfaring med WD40, det er godt nok lidt dyrere end lampeolie,
hvilket jeg også selv har benyttet.

Jeg tror rent faktisk at man købe lampeolie i NETTO til 9 kr/literen.

Jeg har iøvrigt også flere gange benyttet lampeolie til motorrens godt nok
på en bil, men det virker og er billigt.

/Per

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-02-02 17:48

> Jeg tror rent faktisk at man købe lampeolie i NETTO til 9 kr/literen.
>
> Jeg har iøvrigt også flere gange benyttet lampeolie til motorrens godt nok
> på en bil, men det virker og er billigt.

Præcis - gjorde det selv i dag

Tag et alm. drikkeglas, fyld det halvt op med lampeolie (værdi omkring 1
kr.) og fremdrag din mc_opvaskebørste. Dyp børsten og skrub lidt på fælgen,
dyb børsten for at få ny lampeolie på (og samtdig rense snavset af) og
gentag processen...

Meget enkelt, billigt og hurtigt. Ikke engang nogen bieffekter.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 03-02-02 18:09

> Meget enkelt, billigt og hurtigt. Ikke engang nogen bieffekter.

Det skulle da lige være hvis du får det på dækkene - sådan noget petroleum
gør gummi ganske aldeles glat.....

Mvh
Steen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-02-02 18:19

> Det skulle da lige være hvis du får det på dækkene - sådan noget petroleum
> gør gummi ganske aldeles glat.....

Okey da

Men det er ikke svært at tørre af - og det er temmelig begrænset, hvor meget
der kommer.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-02-02 21:26

købte noget motorrens i "jem og fix" stinker som petroleum, kostede 20,- for
en flaske tror det er 1/2 liter, det virker også fint.

tror jeg skal prøve lampeolie næste gang

--
Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

Fra : Armand

Dato : 03-02-02 22:29

Thomas Jensen <oelhunden@yahoo.com> skrev i en
> købte noget motorrens i "jem og fix" stinker som petroleum, kostede
20,- for
> en flaske tror det er 1/2 liter, det virker også fint.
> tror jeg skal prøve lampeolie næste gang

Springet imellem petroleum og motorrens, ligger i at motorrens lader sig
opløse af vand ("emulgerer"), og derfor kan skylles af igen, hvor
petroleum kræver varmt vand og sæbe for ikke at efterlade en fedtet
hinde!

--
Armand.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-02-02 23:06

> købte noget motorrens i "jem og fix" stinker som petroleum, kostede 20,-
for
> en flaske tror det er 1/2 liter, det virker også fint.
>
> tror jeg skal prøve lampeolie næste gang

Essentielt er det nu engang det samme