Vinduespudsning
Fra : Johnny Tranholm Niel~

Dato : 03-02-02 11:13

Hej

Jeg har lige været ude for at pudse vinduer endnu engang, men opgav igen!

Det er den tredje skraber jeg afprøvede, men vandet driver næsten stadig af
vinduerne når jeg har skrabt dem.

Jeg går ud fra at det er vinduespudseren, altså mig selv, der er noget galt
med. Ellers kan jeg jo købe mig fattig i skrabere inden jeg lige får det
lært.

Hilsen Lotte

Fra : Hans

Dato : 03-02-02 11:39

Jeg bruger da en "billig" skraber fra Netto til mine ruder og det virker
fint.

Men hvad med vandet du bruger ?
Jeg kommer lidt afspændingsmiddel i ( fra opvaskemaskinen ) og så bliver de
nemme at skrabe.
Måske er der en der har en rigtig god opskrift.

Mvh Hans

Fra : rick

Dato : 03-02-02 13:00

> Måske er der en der har en rigtig god opskrift.

Jeg ved ikke, om den er "rgtig god", men jeg plejer at vaske vinduer i ca. 1
dl eddike, 6-7 l vand og så almindelig opvaskemiddel i samme mængde som til
ca. 1 opvask.

- rick...

Fra : Mai-Brit

Dato : 03-02-02 18:55

"Johnny Tranholm Nielsen" <jtranholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
|
| Det er den tredje skraber jeg afprøvede, men vandet driver næsten stadig

Jeg lærte engang et trik, som går ud på ikke at vaske imod den øverste kant,
for så vil det altid løbe.
Bortset fra det, tror jeg også, det kan handle om at øve sig, som du selv er
inde på.
Held og lykke
Mai-Brit

Fra : Søren Solhøj

Dato : 03-02-02 22:26

> [...]
galt
> med. Ellers kan jeg jo købe mig fattig i skrabere inden jeg lige får det

Min ven, der er vinduespudser, siger at man skal bruge autoshampoo, dyppe
børsten i det varme vand med shampoo i. Slå det meste overskydende vand at.
Børste vinduet godt og grundigt. Skrabe med fast hånd, og så lige til sidst,
tørre langs listerne med en klud.

Vupti - det virker bare

Søren

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 03-02-02 22:41

alm. varmt vand gør sig også udmærket, til afvaksning først - og derefter
skraber af. Så skal man ikke døje med at hælde alt muligt fims i vandet (I
særlig svære tilfælde bruger jeg opvaskemiddel)

Køb en ordentlig skraber med en tyk gummikant/liste (aner ikke hvad det
hedder rigtigt). De tynde billige plastik nogen er ikke så nemme at bruge.

Der er mange mønstre at skrabe i, men 1 gang på tværs for oven, og så
oppefra og HELT ned i striber med et lille overlap fra den ene side til den
anden. Slut med en gang på tværs for neden og tør kanten for neden med en
klud. Det skulle virke. Husk at holde skraberen passende på skrå...

- Gad vide hvorfor du ikke kan få det til at virke - det lyder lidt mystisk

God fornøjelse næste gang solen skinner ...

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 04-02-02 10:31

"Johnny Tranholm Nielsen" <jtranholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige været ude for at pudse vinduer endnu engang, men opgav igen!

Det var da ikke så godt.

> Det er den tredje skraber jeg afprøvede, men vandet driver næsten stadig
af
> vinduerne når jeg har skrabt dem.

Hvis det er rent vand du bruger, så er det ret svært at få det godt. Jeg
pudser vinduer i den bus jeg kører i dagligt. Der bruger jeg vand med
opvaskemiddel. Her skal jeg så lige indskyde, de gode dyre opvaskemidler kan
ikke bruges. Et billigt ukompakt et er godt. Deri hælder jeg et skvæt 3 db.
salmiakspiritus.
--

Mvh.
Kai Hoffmann

http://www.hoffmann.cc

Det kan godt være at mad er et modelune,
men jeg tror det er kommet for at blive.