RMI problemmer
Fra : Frederik Hansen

Dato : 03-02-02 09:36

Hejsa

Hvad er det jeg har glemt, når jeg gør sådan og min server kommer og siger :

java CalculatorServer

Trouble: java.rmi.ServerException: RemoteException occurred in server
thread; nested exception is:
java.rmi.UnmarshalException: error unmarshalling arguments;
nested exception is:
java.lang.ClassNotFoundException: CalculatorImpl_Stub

Jeg har kørt rmic på CalculatorImpl, og min classpath er også fin, for
jeg kan lave en javap uden problemmer.

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen

Sun Certified Programmer
for the Java(tm) 2 Platform

email : frederik@roirex.dk
www : www.roirex.dk

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-02-02 19:12

"Frederik Hansen" <frederik@roirex.dk> wrote in message
> [...]
> CalculatorImpl_Stub
>
> Jeg har kørt rmic på CalculatorImpl, og min classpath er
> også fin, for jeg kan lave en javap uden problemmer.

Hej Frederik

Har du prøvet at sætte en codebase ??
Dvs. noget ala:
java -classpath=.. -Djava.rmi.server.codebase
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Frederik Hansen

Dato : 03-02-02 21:40

Hej Mikkel

Næ, det have jeg ikke.. Men det havde vidst ikke den store virkning. Jeg
forsøgte at finde en "default" codebase, som blot skulle tage det aktive
katalog, og sætte den til "file:./" (med file://./ fik jeg ikke fejl..).
Jeg prøvede også med en jar-fil, også uden held.

Det jeg synes er mest mærkelig er at det er sun tutorial jeg forsøger at
følge, og den skriver ikke et ord om codebase..

Men jeg forstår heller ikke helt hvad den skal bruge til.. Så vidt jeg
kan forstå (nu hvor jeg har kigget på javasoft), så er det til
upload/download af klassen.. Betyder det at den flyttet til clienten og
udført der? For det var ikke det jeg ville..

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen

Sun Certified Programmer
for the Java(tm) 2 Platform

email : frederik@roirex.dk
www : www.roirex.dk

Fra : Lars Mosegård

Dato : 04-02-02 09:11

"Frederik Hansen" <frederik@roirex.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Mikkel
>
> Det jeg synes er mest mærkelig er at det er sun tutorial jeg forsøger at
> følge, og den skriver ikke et ord om codebase..

For bedste RMI tutorial læs her:
http://developer.java.sun.com/developer/JDCTechTips/2001/tt0227.html#dynamic

Mvh
Lars

Fra : Frederik Hansen

Dato : 05-02-02 17:37

Hejsa

Tak, det hjalp. Nu virker det..

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen

Sun Certified Programmer
for the Java(tm) 2 Platform

email : frederik@roirex.dk
www : www.roirex.dk

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 04-02-02 12:34

> [...]
>
> Det jeg synes er mest mærkelig er at det er sun tutorial jeg
> forsøger at følge, og den skriver ikke et ord om codebase..

Se evt. på
http://java.sun.com/products/jdk/1.2/docs/guide/rmi/codebase.html
Under 6.1 If you encounter a problem running your RMI
server.

Fra : Frederik Hansen

Dato : 05-02-02 17:38

Hejsa

Lars' link virkede, jeg havde allerede kigget på det link du sendte, men
det fortalte mig ikke rigtigt noget synes jeg. Men nu virker, så tak
mange gange.

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen