Knirkende trægulve
Fra : Egon Svane

Dato : 02-02-02 22:02

Hej.
Mit parketgulv fra 60.erne har knirket på eet bestemt sted i "årevis" - jeg
er lidt træt af det. Nogen forslag til løsning. Gulvet er normalt opbygget
fra grunden.

Fra : Per H

Dato : 02-02-02 22:39

søm efter

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Børge Laursen

Dato : 03-02-02 02:14

> [...]
jeg
> er lidt træt af det. Nogen forslag til løsning. Gulvet er normalt opbygget

Jeg formoder dit parketgulv er af den slags, der er samlet med not og fer og
måske
tillige er limet ved samlingen. Det gør jo opgaven lidt besværlig, da det jo
ikke vil
"pynte" med skruer ned gennem parketgulvet. For skruer skal der til.
Under det knirkende sted må du prøve at finde strøerne, som gulvet er lagt
på.
Brug f.eks. et tyndt bor ned gennem gulvbrædderne (kan senere repareres med
plastisk træ). Når strøerne er fundet, kan du, alt efter størrelsen af det
knirkende
område, bore det fornødne antal huller med et bor af passende tykkelse til
den
anvendte skrue. Men skruehovedet skal forsænkes ca. 10 mm (gulvet formodes
at
være ca. 20 mm tykt). Herefter skrues skruerne i og hullerne (også dem fra
det
"tynde" bor) lukkes med plastisk træ i en passende farve. Efterslibning og
lakering

M.v.h.
Børge Laursen
Slangerup.