vindrue
Fra : betin@mail1.stofanet~

Dato : 02-02-02 20:06

Jeg er ny ud i drivhuse/væksthuse så er der nogen der ved noget om, hvornår
man planter en vindrue og, hvordan sådan en ny plante skal passes den første
tid, jeg har hørt noget om kalk, men hvor meget og hvor lidt skal den ha´.

Mvh. Lorenzen.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-02-02 22:08

On Sat, 2 Feb 2002 20:06:26 +0100, <betin@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>tid, jeg har hørt noget om kalk, men hvor meget og hvor lidt skal den ha´.

Den kan plantes hele året. I praksis er den nok lettest at få fat i når
foråret starter, omkring april måned.
Det med kalk har jeg aldrig hørt og de vin jeg har plantet indenfor de
sidste år har da også kun fået vand og til tider gødning og de gror
fint.

Nogen gange anbefales det at plante vinen udenfor drivhuset og så lave
et lille hul nede ved soklen hvor den kan ledes ind i huset. Det er især
en fordel hvis det er et lille drivhus, den optager ikke så meget plads
derinde hvis man gør sådan.

http://www.gartneriet.dk