Hvorfor er AppleGuide nødvendig??
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 02-02-02 20:55

Jeg sidder og roder med min (ny) Imac - som det sikkert kan ses på
indlæggene.

Hvorfor i fredens tid er AppleGuide nødvendig for at åbne Remote
Access??

- får flg. dialog, når AppleGuide er slået fra:

Remote Access kan ikke åbnes da biblioteket AppleGuideGlueLib ikke
findes.

(prøver at få sysen lidt ned i størrelse fra de ca 52 MB det sluger nu,
men ok det er nok ikke realistisk at få længere ned. Og med 320 MB
indbygget RAM klarer jeg mig. Har slået VM fra).

venlig hilsen Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-02-02 21:14

Martin Ammentorp <ammentorp@FJERNMIGget2net.dk> wrote:

> Hvorfor i fredens tid er AppleGuide nødvendig for at åbne Remote
> Access??

Fordi der er "hjælp" til ARA.

> (prøver at få sysen lidt ned i størrelse fra de ca 52 MB det sluger nu,
> men ok det er nok ikke realistisk at få længere ned. Og med 320 MB
> indbygget RAM klarer jeg mig.

Mit råd: Lad være med at barbere for meget, nøjs med at slå pakker du
_ved_ du ikke får brug for fra.
Eks. Indstillingsasistent, ARA (hvis du har ADSL el. kabel modem),
Airport, DVD-player, Web-shareing, USB-Printersharing, SR/TTS,
Language-Kit, Multi-User og ubrugte USB drivere.
Selve Apples Mac OS 9.x udvidelser kan du roligt lade være.

> Har slået VM fra).

Hvorfor? Kan du godt lide at genstarte?

<icq:131382336>

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 02-02-02 22:09

> Hvorfor? Kan du godt lide at genstarte?
Det har jeg nu ikke haft problemer med endnu....

vanen er fulgt med fra 7500, sys 8.6 (112MB RAM)

-- og vanen med at slanke systemet fra SE m 4 MB RAM (og uuhh hvor mine
PC-kolleger var misundelige over al den hukommelse tilbage i 89.

hilsen

med mange tak for de hurtige svar

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-02-02 23:10

> Det har jeg nu ikke haft problemer med endnu....
>
> vanen er fulgt med fra 7500, sys 8.6 (112MB RAM)

Så har du sikkert ofte oplevet at du få en meddelelse om at der ikke er
hukommelse til at starte programet xx - selvom du har lukket alle
programer.

Den slags slipper du for med VM.

> -- og vanen med at slanke systemet fra SE m 4 MB RAM (og uuhh hvor mine
> PC-kolleger var misundelige over al den hukommelse tilbage i 89.

gamle vaner er til for at blivet ændret

<icq:131382336>