iDVD og iMovie2
Fra : bj

Dato : 02-02-02 18:12

Hejsa!
Jeg har lavet en video på min nye iMac. Med iMovie2. Da jeg ville gemme den
havde jeg muligheden for at gemme i iDVD format. Det prøvede jeg. Satte en
blank skive i brænderen og vupti - en dvd film - troede jeg. Den duede
ikke - i hvert tilfælde ikke på min Denver. Men på mit PC DVD drev kunne jeg
godt læse den. Den hakkede dog en del - men det er også et meget gammelt
drev, et Creative pc-dvd-x2.

Spørgsmålet er så:

Er ideen med iDVD at man kan lave en video CD som kan afspilles på en DVD
afspiller ? (eller har jeg misforstået noget)

Mvh. Bo

Fra : Jakob H K

Dato : 04-02-02 23:27

Ideen med iDVD er at lave en DVD der kan afspilles på computer og dvd
afspillere

Hygge

Jakob H K

Fra : Michael Holm

Dato : 05-02-02 00:52

bj <bo@pc.dk> wrote:

> [...]
>
> Er ideen med iDVD at man kan lave en video CD som kan afspilles på en DVD
> afspiller ? (eller har jeg misforstået noget)

ja (misforstået iDVD bruges så du kan lave DVD filmen, men det
kræver at du har en DVD brænder... iMovie giver dig blot muligheden at
gemme i dvd format som du så kan bruge i iDVD (som du ikke har - går jeg
ud fra ?) som du bruger sammen med en dvd-brænder

(du må vist ud og havde den nye iMac med dvd-brænder i
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk