Smadret Thundercat i Jægerspris
Fra : SLP/JM

Dato : 02-02-02 16:54

Hej

Er der nogen, der kender noget til den smadrede Thundercat, der ligger i
vejkanten ved Jægerspris?

Vi vil gerne hjælpe med at få den fjernet, da vi har kassevogn. Vi kan
kontaktes på mobil 51 37 53 33.

Jesper og Susanne

Fra : Thomas Makro

Dato : 02-02-02 19:37

On Sat, 2 Feb 2002 16:54:18 +0100, "SLP/JM" <MADCAT@c.dk> wrote:

>Er der nogen, der kender noget til den smadrede Thundercat, der ligger i
>vejkanten ved Jægerspris?
>
>Vi vil gerne hjælpe med at få den fjernet, da vi har kassevogn. Vi kan
>kontaktes på mobil 51 37 53 33.
Alletiders service!
Jeg kender ikke noget til den, men prøv at ringe til det lokale
politi, og oplys nummerpladen, det kan jo være den har været stjålet,
og ejeren sidder nervøst derhjemme...

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : SLP/JM

Dato : 02-02-02 23:11

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev > Jeg kender ikke noget til
den, men prøv at ringe til det lokale
> politi, og oplys nummerpladen, det kan jo være den har været stjålet,
> og ejeren sidder nervøst derhjemme...

Det er selvfølgelig en mulighed at kontakte politiet, men vi tvivler på, at
den er stjålet, da en af vores venner kom forbi lige efter, at ulykken var
sket. Der var bl.a. en ambulance til stede, og folk var i gang med at
chok-behandle bagsædepassageren.

Susanne

Fra : Thomas Makro

Dato : 03-02-02 10:43

On Sat, 2 Feb 2002 23:11:14 +0100, "SLP/JM" <MADCAT@c.dk> wrote:

> [...]
>den er stjålet, da en af vores venner kom forbi lige efter, at ulykken var
>sket. Der var bl.a. en ambulance til stede, og folk var i gang med at
Nååeh på den måde, så er jeg med...
Surt show for føreren, sikkert årets første tur

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Armand

Dato : 03-02-02 16:53

SLP/JM <MADCAT@c.dk> skrev i en news:a3ho8q$sh8$1@sunsite.dk...

> [...]
var
> sket. Der var bl.a. en ambulance til stede, og folk var i gang med at

I så fald kunne det være en god ide at redde den ulåste model fra at
blive hentet af andre med mere gusten baggrund :-/
Læg en besked hos pågældende sheriff om at modellen er at hente (á reg.
attest) ved jer, og at det ikke er ud fra profitær anskulese at i
handler som i gør!!

--
Armand.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 03-02-02 18:02

> [...]
> Læg en besked hos pågældende sheriff om at modellen er at hente (á reg.
> attest) ved jer, og at det ikke er ud fra profitær anskulese at i

I hvert fald hvis den ikke er afhentet indenfor en time eller to. Da min
SV'er blev kvast, havde jeg fået et par kammerater til at hente den indenfor
20 minutter. De havde nok kigget lidt, hvis modellen ikke lå der mere.

Mvh
Steen

Fra : SLP/JM

Dato : 03-02-02 19:19

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev > I hvert fald hvis den ikke
> [...]
indenfor
> 20 minutter. De havde nok kigget lidt, hvis modellen ikke lå der mere.

Det var sådan set også derfor, vi gerne ville hjælpe med at få den
fjernet - men nu ligger den under alle omstændigheder ikke længere i
vejkanten. Hvad der så er sket med den ved vi ikke.

Susanne

Fra : Armand

Dato : 03-02-02 16:47

Thomas Makro <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev i en

> Alletiders service!
> Jeg kender ikke noget til den, men prøv at ringe til det lokale
> politi, og oplys nummerpladen, det kan jo være den har været stjålet,
> og ejeren sidder nervøst derhjemme...

Og det er gruppens erfaring at såfremt at det er en model uden
nummerplade, hvilket ikke er usandsynligt årstiden taget i betragtning,
så er politet handlingslammede, og derfor også ligeglade

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-02-02 22:22

I et anfald af ekstremt overmod skrev Armand:

> [...]
> nummerplade, hvilket ikke er usandsynligt årstiden taget i betragtning,
> så er politet handlingslammede, og derfor også ligeglade

Alternativt kunne man jo med lidt held finde den første ejer via bilbogen
(der jo bruger stelnummeret), for derefter at nå frem til den seneste ejer!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 05-02-02 17:32

Overmodige "Jes Vestervang" skrev
pludselig:
Alternativt kunne man jo med lidt held finde den første ejer via bilbogen
(der jo bruger stelnummeret), for derefter at nå frem til den seneste ejer!
**********************
Hmmm - næppe.
Køretøjer er kun reg. i bilbogen hvis der er pant i dem.
Hvis den bliver solgt videre, er det den nyeste ejer der vil stå i
bilbogen - igen under forudsætning af at der er pant i den.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F (ej i bilbogen) & GN 125 (ej i bilbogen)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-02-02 01:37

I et anfald af ekstremt overmod skrev Jens S., Esbjerg:

> [...]
> Hvis den bliver solgt videre, er det den nyeste ejer der vil stå i
> bilbogen - igen under forudsætning af at der er pant i den.

Hmm, er der da ikke noget med at der bliver ved med at være et pantebrev
(eller hvad det nu hedder) selvom lånet er betalt af? Men du har ret, det
er kun en spinkel mulighed. Men ellers burde motorkontoret da kunne sige
noget ud fra stelnummeret, hvis mc'en har haft plader på.

Fra : Armand

Dato : 06-02-02 19:23

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Hmm, er der da ikke noget med at der bliver ved med at være et
> pantebrev (eller hvad det nu hedder) selvom lånet er betalt af?

Både og!
Den nye ejer kan ikke få (sit) pant i modellen, hvis ikke at det
tidligere pantebrev er "opløst"(?) !

> Men du har ret, det er kun en spinkel mulighed.

Bilbogen oplyser også kun om der er pant eller ej.
Hvem der måtte have det, er ikke en detalje som de må lække, endsige kan
(á de kan kun finde pantet ud fra køretøjets stel# og ikke ud fra et
personnavn!)!

> Men ellers burde motorkontoret da kunne sige noget ud fra
> stelnummeret, hvis mc'en har haft plader på.

Centralregisterets database kan tilsyneladende ikke søge på stel# :-/

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-02-02 19:55

Armand wrote:

> [...]
> Hvem der måtte have det, er ikke en detalje som de må lække, endsige kan
> (á de kan kun finde pantet ud fra køretøjets stel# og ikke ud fra et

Om de vil/må ved jeg ikke. Men jeg havde en mercedes, som jeg solgte. Et år
senere kom køber og meddelste der var gæld i vognen. Jeg ringede til
bilbogen, og de oplyste mig om gammel gæld og ny gæld. Og med navn på hvem
der havde lavet gælden og hvem panthaver var. Gælden var over kr.100.000 på
en gammel spand

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn

Fra : Armand

Dato : 06-02-02 20:07

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
hvem
> der havde lavet gælden og hvem panthaver var. Gælden var over

Og hvad blev enden på det så???

--
Armand.
(der ikke bragte sine argumenter som en modsigelse til dig)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-02-02 22:56

Armand wrote:

> kr.100.000 på
>
> Og hvad blev enden på det så???

Forhandleren som jeg havde købt den af var en platugle i Randers. Han havde
lukket biksen, så hans restgælderklæring var ikke meget værd. Manden, som
stod som skyldner fandt jeg på nettet. Han skulle bo ved Viborg. Ved en
snak med dommerkontoret i Viborg oplyste de at det nok var banken der havde
glemt at aflyse tinglysningen. Banken var Kronebanken. Selv havde jeg haft
den indregistreret et par år, og en anden også et par år. Så var der nogen
der ikke havde fået deres penge ville de nok have været der. Men alt i alt
en sag der giver koldsved.

> --
> Armand.
> (der ikke bragte sine argumenter som en modsigelse til dig)

Fint, jeg løsner rebet, og kravler ned af stolen igen.