Warp 4 fryser med HP 5L
Fra : The Amazing Grace

Dato : 02-02-02 15:09

Hej,

der er et problem på min mors Warp 4 fixpak 10.

Hun har hidtil kørt med en Win-printer, og har derfor ikke kunnet printe
fra OS/2.

Nu har jeg skaffet hende en gammel HP 5L, men Warp fryser under boot
(mens logoet vises.)
Piller man printeren fra, booter den som den skal.

Warp er sat op med Recovery choices, men det gør ingen forskel om man
vælger ESC, F5, F6 eller nogen af de andre valg. F2, boot til
kommandolinje, virker f.eks. heller ikke.

I BIOS har jeg prøvet at ændre portens egenskaber (Normal / ECP), det
gør heller ingen forskel.

Printeren virker i øvrigt under Win98.

Ideer modtages med tak,

Mads Hansen

Fra : peter volsted

Dato : 02-02-02 15:59

hi

The Amazing Grace wrote:

> [...]
> (mens logoet vises.)
> Piller man printeren fra, booter den som den ska

Er det ikke tilstrækkeligt at slukke printeren?

> Warp er sat op med Recovery choices, men det gør ingen forskel om man
> vælger ESC, F5, F6 eller nogen af de andre valg. F2, boot til
> kommandolinje, virker f.eks. heller ikke.

Virker det uden printer?

> I BIOS har jeg prøvet at ændre portens egenskaber (Normal / ECP), det
> gør heller ingen forskel.
>
> Printeren virker i øvrigt under Win98.
>

> Ideer modtages med tak,
Er printeren installeret i Warp?
Er der et printer ikon på desktoppen eller i connectionfolder med
-rigtige - driver og port defineret i properties?

--
good luck

peter

Fra : knud@berggreen.inval~

Dato : 02-02-02 16:24

In <3C5BFEB8.78DF26CD@image.dk>, on 02/02/2002
at 03:59 PM, peter volsted <pvolsted@image.dk> said:

> [...]

Jeg kører selv med en sådan uden problemer. Da jeg installerede eCS skulle
ejg ikke en gang finde drivere først.

>Er det ikke tilstrækkeligt at slukke printeren?

Den kan kun slukkes ved at man hiver strømkablet fra eller afbryder på
væggen.

>Er printeren installeret i Warp?

Den burde nu ikke gå død allerede på det tidspunkt, syntes jeg. Er printer
inkl. kabel prøvet af på en anden putter?

Hilsen/Regards
Knud

Member of Team OS/2 Denmark

--
Scandinavian OS/2 Shareware Registration: http://www.berggreen.dk/
Team OS/2 Danmark: Links, tips, tilmelding p² http://www.teamos2.dk/

Fra : The Amazing Grace

Dato : 02-02-02 21:59

> Den burde nu ikke gå død allerede på det tidspunkt, syntes jeg. Er printer
> inkl. kabel prøvet af på en anden putter?

Ja, printeren genkendes korrekt, og virker som den skal, når maskinen
kører Win98.

Mads

Fra : The Amazing Grace

Dato : 02-02-02 21:56

> Er det ikke tilstrækkeligt at slukke printeren?

Har jeg ikke prøvet, men som Knud skriver, så kan den kun slukkes ved at
trække stikket ud.

> Virker det uden printer?

Ja.

> Er printeren installeret i Warp?

Nej, for så langt kommer den slet ikke. Den låser allerede under
opstart.

> Er der et printer ikon på desktoppen eller i connectionfolder med
> -rigtige - driver og port defineret i properties?

Nej, ditto.

Mads

Fra : peter volsted

Dato : 02-02-02 22:14

hi

The Amazing Grace wrote:

> Har jeg ikke prøvet, men som Knud skriver, så kan den kun slukkes ved
at
> trække stikket ud.

ja det er jo besværligt

> Ja.

> Nej, for så langt kommer den slet ikke. Den låser allerede under
> opstart.

Der behøver ikke at være tilsluttet en tændt printer for at installere
printer i Warp; uden printer installeret i Warp får du den ikke til at
virke.
Fra System kør selective install, hav CD'en/disketterne klar

> Nej, ditto.

Det kommer der via ovennævnte.

--
good luck

peter

Fra : The Amazing Grace

Dato : 02-02-02 22:45

peter volsted wrote:

> at
>
> ja det er jo besværligt

Mnjah, det synes min mor at det er

> [...]
> virke.
> Fra System kør selective install, hav CD'en/disketterne klar

Aha, OK! Det vil jeg prøve, takker.

Mads

Fra : Bent Nielsen

Dato : 02-02-02 17:40

Jeg mindes at jeg en gang have et problem som lignede dit. Så boot på et
par diskkettet og slet drivere filer manuelt, så kunne jeg komme ind på
den igen.

Jeg har siden fundes ud af at hvis jeg bruges det software som er med
min Lexmark Optra 40 Color så kan den rigtig slette alt som er sat på
den port som gav problemmer. så hvis det er port 2 så skal jeg bare
vælge denne port og så klare den det hele og så derefter bare slette den
driver som der blev valgt fra den cdrom, da der er driver til flere
printer på den.
Du kan prøve om det giver pote.

BN

Fra : The Amazing Grace

Dato : 02-02-02 22:00

Bent Nielsen wrote:

> Jeg mindes at jeg en gang have et problem som lignede dit. Så boot på et
> par diskkettet og slet drivere filer manuelt, så kunne jeg komme ind på
> den igen.

Lyder som om det er forsøget værd, tak.

Mads