Forkasteligt
Fra : Michael

Dato : 02-02-02 11:19

Tell/Codan gør alt for at slippe for at betale erstatning som de har
erkendt at skal betale, der er lavet en hjemmeside hvor der kan følges
med i dette eksempel på hvor lavt et forsikringsselskab kan synke,
godt råd kør ikke med i en bil som er forsikrede i Tell/Codan.
Læs hvorfor her? http://home.worldonline.dk/~klodskov/
mvh Michael.

Fra : Allan

Dato : 02-02-02 11:25

Uden at have læst dén hjemmeside endnu, må jeg tilslutte mig
kritikken. Codan har unægteligt et _meget_ dårligt ry, og jeg skal
heller ikke have noget forsikret dér. Bare ærgerligt, at man ikke selv
vælger, hvem der kører ind i én.

Men når nu de fleste kender Codans elendige ry, hvorfor vælger folk
stadig at lade sig forsikre i selskabet? For de ligger bestemt heller
ikke i den billige ende! Hvis man skal noget som helst med Codan, så
er det at eje aktier i foretagendet, for det ser ud til, at de er gode
til at tjene penge...

Allan

Fra : Jakob Paikin

Dato : 02-02-02 11:32

On Sat, 02 Feb 2002 10:25:12 GMT, AllanAndersen@Tdcadsl.dk (Allan)
wrote:

> [...]
>kritikken. Codan har unægteligt et _meget_ dårligt ry, og jeg skal
>heller ikke have noget forsikret dér. Bare ærgerligt, at man ikke selv

Jeg er ikke overbevist om, at denne diskussion hører hjemme i
jura-gruppen. (Opslaget/"reklamen" vedrørende web-siden gør i hvert
fald ikke).

Men hvad Codan angår har jeg kun haft gode erfaringer med dem, de par
gange jeg har haft forsikringssager.

--
Jakob Paikin

Fra : alexbo

Dato : 02-02-02 19:30

Allan <AllanAndersen@Tdcadsl.dk> skrev

>Codan har unægteligt et _meget_ dårligt ry, og jeg skal
> heller ikke have noget forsikret dér.

Jeg må indrømme at jeg ikke lægger særlig vægt på din mening.
I et andet indlæg bebrejder du Codan at de ikke vil betale, for en skade som
deres forsikringstager ikke er skyld i.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan

Dato : 03-02-02 15:45

Hey Alex!

Der er vist noget, du kunne trænge til at få opsumeret! Det _er_ jo
netop Codans forsikringstager, der er skyld i det uheld, som selskabet
nægter at dække. Hvor den anden version kommer fra, ved jeg ikke, men
jeg kan da godt se, at "uheldstråden" har udviklet sig ret mærkværdigt
;)

Én ting er, at du ikke lægger vægt på min mening, for det bestemmer du
jo selvfølgelig selv. Men giv mig lige dén "credit", at der trods alt
er en sammenhæng mellem mine oplevelser og den opfattelse, jeg danner
mig derudfra!

Mvh.

Allan

Fra : alexbo

Dato : 03-02-02 20:02

Allan <AllanAndersen@Tdcadsl.dk> skrev

> Der er vist noget, du kunne trænge til at få opsumeret! Det _er_ jo
> netop Codans forsikringstager, der er skyld i det uheld.

Det er "vennens" påstand, men ikke det der står i politirapporten.
Om det er retfærdigt eller ej bliver næppe opklaret.
At Codan nægter at betale er da helt naturligt, det modsatte ville da være
helt galt, så der er intet at bebrejde Codan.

Hvis jeg kører op i røven på en Italiener, der brækker lige ind foran mig,
og får en politirapport der understøtter den forklaring, så ville jeg blive
meget forbavset, hvis mit forsikringsselskab skrev til mig, at de havde
udbetalt erstatning til modparten, og i den anledning opkrævede min
selvrisiko, samt at jeg steg i præmie.

I den aktuelle sag jagter du og vennen forsikringen, det er at rette smed
for bager, fejlen ligger i politirapporten, den skal ændres eller udvides
med vennens forklaring.

Mener du virkelig at Codan bør udbetale erstatning, alene på din vens
forklaring, og imod deres forsikringtager og politirapporten?

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan

Dato : 04-02-02 08:04

Så er det måske her, det er tid til at gøre indrømmelser: Nej! Det
mener jeg ikke.

Jeg har måske nok været lidt for hurtigt ude med riven i denne her
sag. Det beklager jeg, for Codan er jo indtil videre i deres gode ret
til at nægte at betale for reparationen af min vens bil. Opgaven må
være, som du skriver, at få oplyst sagen noget mere nuanceret, og det
må min ven og jeg så forsøge at gøre.

Jeg beklager, at jeg lod mig gribe af situationen. Det kom bare til
mig, fordi jeg ikke nærer den store tillid til Codan i forvejen.

OK?

Allan

Fra : alexbo

Dato : 04-02-02 20:27

Allan <AllanAndersen@Tdcadsl.dk> skrev

> Jeg beklager, at jeg lod mig gribe af situationen.
Det er endnu en fordel ved en NG. som denne, man skal nok blive hevet ned på
jorden.

> OK?
Selvfølgelig.

mvh