Yamaha DT 175 - Effekt ?? :-)
Fra : BudheadDK

Dato : 02-02-02 00:49

Halløjsa allesammen .....

Har lige købt mig en Yamaha DT 175, som skal bruges til lidt daglig
transport til og fra arbejde, når vejret er for skidt til at min Yamaha
DragStar. Så ville jeg lige høre ad her i gruppen, om det er muligt,
indenfor rimelighedens grænser, at forøge effekten på 17,5 HK til lidt mere
??? Har hørt noget om en plumb i udstødningsporten, men er ikke overhovedet
sikker på dette. Er der ikke een af jer derude, som "roder" med små
offroadere, som måske lige kunne hjælpe mig lidt her ??? Jeg er som sagt
helt på bar bund her .....

-- Søren

Yamaha DT 175
Yamaha XVS 650 (Som lige mangler at få samlet de sidste småting inden turen
går til Bakken !!)

Fra : Armand

Dato : 02-02-02 13:43

BudheadDK <budheaddk@hotmail.com> skrev i en

> [...]
mere
> ??? Har hørt noget om en plumb i udstødningsporten, men er ikke

Der kommer nok en mere kvalificeret forklaring, men eftersom at 175'eren
er luftkølet og den vandkølede 125'er ikke har andet end samme effekt,
kan jeg ikke forestille mig at 175'eren er plomberet!!

Det lyder også som lidt af et flop at ville hente mereffekt umiddelbart
efter at sagerne er købt - Var den fór billeg til at du kunne sige fra?

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 02-02-02 15:58

Det er korrekt at din MC kan forøges med nogle HK. Jeg kan ikke huske præcis
hvordan, men det var enten noget på indsugningsdelen eller udstødningsdeln.
Jeg har læst en artikel i Touring Nyt for et par år siden, hvor det stod
beskrevet. Så hvis du har adgang til dette blad, kan du læse det der.
Ved desværre ikke mere.

Per

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-02-02 21:33

> [...]
> Jeg har læst en artikel i Touring Nyt for et par år siden, hvor det stod
> beskrevet. Så hvis du har adgang til dette blad, kan du læse det der.

Please, svar UNDER det citerede, og skær al overflødig støj fra, så er det
ikke så tidskrævende at fælge diskussionen.

Mig bekendt er DT175MX ikke på nogen måde droslet, hverken i indsugning
eller udstødning. Den kan naturligvis tunes, men da den luftkølede motor i
forvejen ikke er kendt for at holde specielt godt, tror jeg det vil kunne
risikere at blive ret dyrt i drift. Jeg tror det er bedre at købe en
vandkølet, hvis du vil tune, eller lære at leve med de kræfter dne har.

Rittig

Fra : Rune Larsen

Dato : 03-02-02 12:33

Claus Rittig wrote:

> [...]
> risikere at blive ret dyrt i drift. Jeg tror det er bedre at købe en
> vandkølet, hvis du vil tune, eller lære at leve med de kræfter dne har.

En "blueprinting" af motoren, der tilretter porte osv. så de matcher
fabrikantens originale design (retter støbefejl), burde ikke gå ud over
holdbarheden, men giver på den anden side heller ikke ret meget effekt.
Jeg tror også bare jeg ville lære at leve med de 17 hk.

/Rune