IMAC og ISDN
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 02-02-02 00:05

Hej alle

Hvilke muligheder har jeg for ISDN fra en IMAC (USB + Firewire, samt
Ethernet)?

Kan f.eks. et Eicon Diva modem virke med den?

(Herude på landet er der for langt til centralen til ADSL!!)

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-02-02 00:13

Martin Ammentorp <ammentorp@get2net.dk> wrote:

> Hej alle
>
> Hvilke muligheder har jeg for ISDN fra en IMAC (USB + Firewire, samt
> Ethernet)?
>
> Kan f.eks. et Eicon Diva modem virke med den?

kender ikke det modem - hvis det har USB port burde det kunne bruges,
tjek på producentens hjemmeside...

en ISDN router (m, ethernet) er også en mulighed... Der er rigtig mange
billigt til salg i den blå avis og i dk.marked.priat.edb, da ejerne har
fået ADSL.

<icq:131382336>

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 02-02-02 00:38

ammentorp@get2net.dk writes:
> [...]
>Ethernet)?
>
>Kan f.eks. et Eicon Diva modem virke med den?
>
>(Herude på landet er der for langt til centralen til ADSL!!)

Nej, Eicon Diva er kun til printerport og den der til PC, hvad er det nu
den hedder - parralelport
Og skal man have det fra TDC, så skal man meget utrykkelig gøre opmærksom
på at det er til Mac, så man får det rette kabel med.

Jeg fik at vide at man skal bruge en router, hvis iMacen med USB skulle
bruges, men det skisme ikke sikkert at de giver dig en ordentligt svar,
hvis der er TDC . Stjæledanmark, som nogen kalder det
Hilsen Hanne

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 02-02-02 10:35

Tusind tak skal du + Morten have.

I mellemtiden har jeg fundet ud af, at jeg har mulighed for ADSL - men d
skal måle først, da jeg har 4,5 km kobber til centralen.

hilsen

Martin

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-02-02 11:05

> [...]

> bruges, men det skisme ikke sikkert at de giver dig en ordentligt svar,
> hvis der er TDC . Stjæledanmark, som nogen kalder det

Sludder et Eicon Diva modem kan sagtens bruges til en iMac. Det tager
under 1 minut at sætte op. Min far bruger den løsning og det virker
perfekt. At det så er dyrt og langsomt er en anden sag, men hvis Martin
Ammentorp ikke kan få en XDSL så er det en glimrende løsning.

--
Ciao Jesper ) http://www.gylling.net/
How do you tell a communist? Well, it's someone who reads

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-02-02 10:30

> [...]

> Ethernet)?
>
> Kan f.eks. et Eicon Diva modem virke med den?
>
> (Herude på landet er der for langt til centralen til ADSL!!)

Har du fået fikset det så Eicon Diva'en og iMac kan sammen ? Ellers ring
til mig på 26 730 500.