Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp ønskes !
Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 01-02-02 22:44

Hej alle !

Jeg har et logo:
http://users.cybercity.dk/~dsl65808/RKlogo.gif

Hvordan kan jeg gøre det lidt pænere ?
Jeg mener f.eks. at kanterne er alt for skarpe, og den blå farve skal også
være lidt mørkere.

Er der noget der kan hjælpe mig ?

Jeg bruger Paint Shop Pro, og kan overhovedet ikke finde ud af, hvad jeg
skal gøre...

Er der andre programmer som kan anbefales ?

Vh
Peter

Fra : Mythos

Dato : 02-02-02 01:15

"Peter Østrup Madsen" <nospam@to.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal gøre...
>
> Er der andre programmer som kan anbefales ?

For mig ligner det noget der skal betales for, det må radioen da kunne klare
?

Kim Larsen

Fra : Ammitz

Dato : 02-02-02 15:23

Jeg er ofte ude for at en kunde kommer til mig med sådan noget l... ! --
og jeg fortæller dem gerne, at det bliver en opgave jeg kan udføre, -
men den tager lang tid, og det må han/hun være indstillet at betale for.
Jeg henter herefter logoet ind i Illustrator og skalerer det, - så det
får en passende størrelse på en A4 side.
Jeg lægger det i et nedtonet lag.
I et nyt lag begynder jeg så fra en ende at tegne det op igen, -
og når jeg efter la-a-a-ng tid er færdig,
har jeg det smukkeste logo, som kan anvendes til alt, lige fra
bilreklamer til store plakater og såmænd også til alle medarbejdernes
visitkort.
Det er nemlig nu lavet, så det kan skaleres uden at miste skarphed. Dvs.
i Vektorgrafik.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Punishers Inc.

Dato : 02-02-02 21:19

"Peter Østrup Madsen" <nospam@to.me> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan kan jeg gøre det lidt pænere ?
> Jeg mener f.eks. at kanterne er alt for skarpe, og den blå farve skal også

Jeg skal gerne gøre et forsøg, men det kan først blive i morgen.

-Rasmus

Fra : Madsen

Dato : 02-02-02 22:37

Peter Østrup Madsen skrev:

<http://users.cybercity.dk/~dsl65808/RKlogo.gif>
> Hvordan kan jeg gøre det lidt pænere ?

Tegn det op i vektorgrafik i stedet. Så har du altid et logo som
du kan køre op eller ned i den størrelse du skal bruge, uden at
det går ud over kvaliteten.

Hvis du har behov for at lave bitmapgrafik, som dit logo er i
nu, ud fra vektorgrafik, så er det heller ikke noget problem.

Et program som Adobe Illustrator er som skabt til netop sådan
noget, men Photoshop og vel også Paint Shop Pro kan også gøre
det. Jeg ville blot vælge Illustrator.

Nu er det godt nok gået hurtigt med at tegne følgende op og
det er dermed ikke ret præcist, men du kan jo prøve at se
forskellen på vektorgrafik (øverst) og dit bitmap-logo (nederst)
på følgende side:

<http://www.wol.dk/~hijklm/illustrator/rk_vektorlogo.gif>

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 02-02-02 22:45

Madsen skrev:

<http://www.wol.dk/~hijklm/illustrator/rk_vektorlogo.gif>

> ...men du kan jo prøve at se forskellen på vektorgrafik
> (øverst) og dit bitmap-logo (nederst) på følgende side:

Ja, og det er jo så selvfølgelig en sandhed med modifikationer for
de to logoer du ser på siden er begge i bitmapgrafik, men det
øverste er tegnet i Illustrator som vektorgrafik og derefter gemt
til web som bitmapgrafik. Det står noget skarpere end dit, da jeg
tror dit bitmap-logo er blevet mishandlet lidt for mange gange ved
at blive kørt op og ned i størrelse. Det tåler bitmapgrafik ikke.
Hvis du derimod havde et original-logo i vektorgrafik, så er det
fløjtende ligeglad med at blive kørt op og ned i størrelse. Det
mister det ikke kvalitet af.

Du kører det blot op eller ned i den størrelse du skal bruge det i
og laver så en bitmap-kopi, hvis du skulle have behov for det.
I langt de fleste tilfælde beholder man dog logoer i vektorgrafik
da logoer netop tit og ofte skal placeres på forskellige ting i
forskellige størrelser.

Madsen.

Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 03-02-02 00:39

Hej alle !

Tusind tak for svarene. Jeg vil nu prøve at få fat i Adobe Illustrator, for
at prøve mig frem med vektorgrafikken.
Så ønsk mig held og lykke ! Øvelse kan vel kun gøre mester som man siger !

Vh
Peter

Fra : Madsen

Dato : 03-02-02 00:50

Peter Østrup Madsen skrev:

> Så ønsk mig held og lykke ! Øvelse kan vel kun gøre mester som
> man siger !

Ingen tvivl om det og held og lykke.

Spørg hvis du bliver helt lost. Der er flere "Illustrator-freaks"
her i gruppen. :)

Madsen.

Fra : Ammitz

Dato : 03-02-02 14:29

"Peter Østrup Madsen" skrev d. 03-02-02 00:39 dette indlæg :
> [...]
Illustrator, for
> at prøve mig frem med vektorgrafikken.
> Så ønsk mig held og lykke ! Øvelse kan vel kun gøre mester som man

Ja, også et held og lykke fra mig, - og lov så os alle, at du ikke
mister tålmodigheden undervejs, - den er nemlig guld værd, specielt når
du skal arbejde med dette.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Thf

Dato : 06-02-02 19:38

> [...]
>at prøve mig frem med vektorgrafikken.
>Så ønsk mig held og lykke ! Øvelse kan vel kun gøre mester som man siger !
Ok da, jeg poster lige en billede af min udgave af dit logo i dk.binaer
under navnet "rk"
Det er lavet i Blender 3D, som er gratis, og extremt nemt og hurtig at
arbejde i når man prøve det, dog ikke animation's delen.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S