meget mækelige lyde fra hardisk !!!
Fra : Jakob H K

Dato : 01-02-02 21:49

Jeg sidder og arbejder på en G4 der er begyndt at opføre sig underligt.
Oftere og oftere går den i baglås midt i en eller anden tilfældig
handling. Det giver sig udslag i at al kommunikation med maskinen går
istå og den begynder at give underlige lyde fra sig. Lydene består af 3
"skrabelyde" efterfulgt af noget der lyder som lukkeren fra et kamera.
Denne "strofe" gentages mange gange efter hinanden i samme tempo
hvorefter, programmet går ned. Idag begyndte der så at komme en
fejlmeddelelse efterfølgende, det var noget med at disken reagerede
langsomt.

Jeg er lidt bange for at der er ved at ske onde ting med hardisken...
Jeg optog faktisk lydende idag, men har ikke lige energi til at lægge
dem ud

Er der nogen der har oplevet noget lignende ?

MVH

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-02-02 22:19

In article <1f6y4a0.1nbqg4h1i9a4aoN%ingen@mail.dk>,
ingen@mail.dk (Jakob H K) wrote:

> Jeg er lidt bange for at der er ved at ske onde ting med hardisken...

Siger den noget ala klok-klok-klok?

Fra : Jakob H K

Dato : 02-02-02 09:15

med hardisken...

> Siger den noget ala klok-klok-klok?

Jep, klok, klok klok, (kort pause) klok, klok klok.....

Hygge

Jakob

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-02-02 10:08

In article <1f6z093.tmjx0pdht7feN%ingen@mail.dk>,
ingen@mail.dk (Jakob H K) wrote:

> Jep, klok, klok klok, (kort pause) klok, klok klok.....

Skynd dig at red dine data, disken er døden nær. Det er
læse/skrive-armen der sætter sig fast.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-02-02 04:15

Hej Jakob

Lydene stammer fra at læsehovederne forsøger at parkere. Dvs., at disken
er på vej til at lukke ned i vågeblustilstand, og det tyder absolut ikke
godt. De gange, jeg har oplevet det, har det altid betydet én ting - NY
HD!

Tag backup snarest mulig og få disken til reparation/ombytning, hvis der
stadig er garanti på den.

mvh. Erik Richard

Jakob H K wrote:

> [...]
> dem ud
>
> Er der nogen der har oplevet noget lignende ?

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World