BilRadio stjålet
Fra : kTTs

Dato : 01-02-02 19:56

Hej NG

For en uge siden fik jeg min splinternye Sony CDX-M670 radio stjålet fra min
garage... Det er en radio til 5000 kr. skal det lige siges... Den store i
blackpanel-serien med kontrolpanel indbygget i radioen...

Nu er min radio så blevet set i en bil som tilhører en af mine tidligere
venner... Og ja, han er typen der kunne finde på at hugge den og være dum
nok til at sætte den i sin egen bil...

Mit spørgsmål er så, hvad jeg kan gøre?

Jeg har kvittering med serienummer på, samt alt original emballage og andet
tilbehør... Fjernbetjeningen har jeg også, de fik kun radioen og fronten
med...

Hvis nogen ejer denne radio, gider i så ikke at checke om serie-nummeret er
trykt ned i radioen eller lignende..? Eller om det bare sidder på et
klistermærke som er til at pille af..?

Hvis min "ven" ikke har kvittering eller fjernbetjening, men serienummeret
på "hans" radio er væk, hvordan står jeg så..? Hvordan ville politiet handle
hvis jeg kontaktede dem..?

Jeg har desværre ingen forsikring der dækker radioen, så jeg vil gøre en del
for at få den tilbage....

Håber virkelig på at en venlig sjæl eller fem vil hjælpe mig, specielt med
at kontrollere hvordan radioen er mærket med serie-nummeret...

På forhånd mange tak

Mvh
André
(ring evt. på min mobil hvis du har tid/lyst, for det piner mig voldsomt at
sidde i uvidenhed... Mobilnr = 21258804)

Fra : Morten

Dato : 01-02-02 20:41

> Hvis nogen ejer denne radio, gider i så ikke at checke om serie-nummeret er
> trykt ned i radioen eller lignende..? Eller om det bare sidder på et
> klistermærke som er til at pille af..?

Haster det, kan du jo ringe til din forhandler.
Er nummeret stanset ned i metallet, kan du jo oplyse politiet om din
mistanke, i samme arbejdsgang hvor du anmelder tyveriet.

Mvh.
Morten

Fra : Lars

Dato : 02-02-02 01:29

"kTTs" skrev:

> Mit spørgsmål er så, hvad jeg kan gøre?

Jeg har før oplevet noget tilsvarende.

Men det at jeg havde mistanke om hvem det kunne være var ikke nok til at
politiet ville tage affære, de vægter vel privatlivets fred højere. Der
skulle være en begrundet mistanke (dokumenteret mistanke?) før de gik ind i
sagen.

I mit tilfælde lykkes det mig faktisk senere, via et familiemedlem, at få
verificeret at han havde noget af mit udstyr, og at der var matchende
serienumre. Det var en helt anden indstilling jeg mødte hos kriminalpolitiet
da jeg serverede den viden. De tog affære med det samme, og der gik ikke
længe inden jeg kunne tage på politistationen for at identificere hvilke
dele af det konfiskerede udstyr der var mit.

Det bliver nok svært for dig at få verificeret serienummeret, hvis radioen
sidder i hans bil, men måske snakker han over sig på et tidspunkt.

- Lars

Fra : Claus Olsen

Dato : 02-02-02 23:36

kTTs <ktts_the_mighty@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3eo6l$jbh$1@sunsite.dk...
> [...]
andet
> tilbehør... Fjernbetjeningen har jeg også, de fik kun radioen og fronten

KLIP

blot et forslag !

Hvis nu du stadig har fjernbetjeningen, er det så ikke muligt at prøve den
gennem ruden på bilen ?

mvh.
claus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-02-02 13:35

On Sat, 2 Feb 2002 23:36:04 +0100,
Claus Olsen <claus-@e-box.dk> wrote:
> KLIP
>
> blot et forslag !
>
> Hvis nu du stadig har fjernbetjeningen, er det så ikke muligt at prøve den
> gennem ruden på bilen ?

Fjernbetjeningen virker sandsynligvis på alle radioer af samme model.

Jeg ville i stedet overveje at kontakte poilitiet hvis han virkelig var
så megt ex-ven som der nok er tale om.