Mikrometerskrue /målefætter
Fra : Allan Bojesen

Dato : 01-02-02 17:39

Til Stumpemarked i Herning i efteråret var der en stand der solgte
mikometerskruer i sæt med 3 forskellige størrelser (de kunne også købes
enkeltvis). Er der nogen her der har set dem og har en ide om kvaliteten.

Allan Bojesen (Der snart skal til Stumpemarked igen)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-02-02 23:00

Allan Bojesen wrote:

> Til Stumpemarked i Herning i efteråret var der en stand der solgte
> mikometerskruer i sæt med 3 forskellige størrelser (de kunne også købes
> enkeltvis). Er der nogen her der har set dem og har en ide om kvaliteten.

Hvis man ser på prisen, og hvad man skal bruge dem til, så kan du sagtens
bruge dem. Jeg har selv et sæt, og har for sjov skyld smidt dem i et sted
hvor de kan kontrollere den slags. Der var intet at udsætte på dem. Og prisen
er mindre end for bare en tilsvarende "kvalitets" ting. Og køb så samtidig et
sæt T-spærmål eller hvad man nu kalder dem. Med lidt øvelse kan man godt få
et fint resultat.

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn

Fra : Allan Bojesen

Dato : 01-02-02 23:53

> [...]
prisen
> er mindre end for bare en tilsvarende "kvalitets" ting.

Lyder fint. Skal snarest muligt indlemmes i værktøjskassen. Jeg erindrer
prisen for sættet til 5-600, før prut.

> Og køb så samtidig et
> sæt T-spærmål eller hvad man nu kalder dem. Med lidt øvelse kan man godt

> et fint resultat.

T-spærmål!!!!!! Og det er???????

Allan Bojesen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-02-02 01:14

Allan Bojesen wrote:

> T-spærmål!!!!!! Og det er???????

Kort sagt er det til indvendige mål. De ligner et stort T, og er
fjederpåvirket. Man vælger den rette størrelse, og klemmer den sammen. Sættes
så ind der hvor der skal måles. Så låser man værktøjet, og tager det over til
micrometermålet. Og bruger det til aflæsningen. Koster godt en hund. Når du ser
det er metoden letat forstå.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 02-02-02 09:19

> [...]
til
> micrometermålet. Og bruger det til aflæsningen. Koster godt en hund. Når

So ein ding muss ich auch habe
Takker for svar.

Allan Bojesen