Project PJF2001 Spandepumpe der larmer !
Fra : Miv

Dato : 01-02-02 17:40

Er der nogen der har en ide om hvordan jeg får min Project 2001 spandepumpe
til at larme knapt så meget ? (udover at slukke den/købe en Eheim) !!

Havde jeg vidst hvor meget den enli' larmer i forhold til Eheim, ja så havde
jeg helt sikkert købt den.

Kan det være filtermaterialet der enten er for lidt eller for meget a ??
Bruger kun Keramikrør og Filtervat. Eller måske den Svamp jeg sætter på
indsugningen der bremser for meget ?

Det hele bli'r s'fø'li med jævne mellemrum rengjort, så det er ikke der
problemet er !!

Øhh, den si'r : ummmmmmm ...............ummmmmmmmm
...........ummmmmmm.........ummmmmmmmmm
ummmmmmmm...............ummmmmmmmm...............ummmmmmm
Hvis det ka' hjælpe lidt !! *GGG*.....

Fra : Steen Suder

Dato : 01-02-02 19:46

Miv wrote:

> [...]
>
> Havde jeg vidst hvor meget den enli' larmer i forhold til Eheim, ja så havde

Been there, done that...

> [...]
> ..........ummmmmmm.........ummmmmmmmmm
> ummmmmmmm...............ummmmmmmmm...............ummmmmmm

Er det en slags regelmæssig brummen? Er det en slags raslen mere end en
brummen? Er det en suselyd mere end en brummen?

Når den siger "ummmmmmm", er lyden så konstant i niveau og toneleje i
den tid lyden tager? Hvis nej; hvordan er den så?

Hjælper det hvis du løfter filteret med dine bare hænder?

Er filteret tomt for luft?

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-02-02 20:09

"Steen Suder" <steen@suder.dk> wrote in message

> Been there, done that...

Ja og smidt den ud igen..

> [...]
> den tid lyden tager? Hvis nej; hvordan er den så?
>
> Hjælper det hvis du løfter filteret med dine bare hænder?

Gå ned til forhandleren med det og forlang en anden pumpe.

Jeg har aldrig haft mage til lort, undskyld mit ordvalg, men det er virkelig
dårlig kvalitet.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Miv

Dato : 02-02-02 08:16

Lyden er en slags Raslen der kommer og går kommer og går etc.
.................................. I et konstant niveau og tonelejde !!
Kan det hjælpe at bruge vaseline omkring mølle/magnet ?
Og må man enli' det ?
Og den forsvinder/afta'r ik' ved at løfte pumpen. Filteret er tomt for luft
!!

M.v.h
Michael
miv@tdcadsl.dk

Fra : Steen Suder

Dato : 02-02-02 12:06

Miv wrote:

> Lyden er en slags Raslen der kommer og går kommer og går etc.
> ................................. I et konstant niveau og tonelejde !!

Jeg vil tro at det er selve rotoren, der enten er skæv, dvs. ude af
balance, sidder løst i sine lejebøsninger og derfor rasler eller at
selve rotoren og magneten ikke passer ordentligt sammen. Evt. kan en
dårlig pasning med akslen også nemt have noget at sige.

Du må have systemet skilt ad og så må du pille lidt ved rotoren for at
se om den er "løs".

> Kan det hjælpe at bruge vaseline omkring mølle/magnet ?
> Og må man enli' det ?

Det ville jeg ikke gøre.

> Og den forsvinder/afta'r ik' ved at løfte pumpen. Filteret er tomt for luft
> !!

OK, så er det ikke fordi resonanser forplanter sig til underlaget på en
uheldig måde.

<KLIP>

PS
Vil du ikke nok læse lidt om citatteknik på www.usenet.dk?

Fra : Jan Boegh

Dato : 02-02-02 10:10

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message

> Gå ned til forhandleren med det og forlang en anden pumpe.

Det vil nok være et problem at forlange en vare ombyttet fordi man har købt
en forkert vare.
Hvis varen ikke er defekt, så har man bare ikke været omhyggelig med sit
indkøb - og den hænger man altså selv på.

> Jeg har aldrig haft mage til lort, undskyld mit ordvalg, men det er
virkelig
> dårlig kvalitet.

Kvalitet og pris hænger vel sammen. Jeg har også et par Project pumper - men
i mit akvarierum betyder larmen ikke så meget - til gengæld er prisen ret så
attraktiv i forhold til Eheim. Og tilsyneladende er produktet ganske
driftsstabilt.

Skulle jeg derimod have et akvarium i stuen, ville jeg ubetignet vælge
Eheim.
Men man må altså selv tage ansvaret fror sine indkøb - og bære
konsekvenserne af at vælge forkert.

mvh
Jan

Fra : Miv

Dato : 02-02-02 11:36

Øhh, Jan Boegh ..... Jeg troede at jeg havde gjort KLART at det med at enten
at slukke lortet/købe en anden, var ting jeg li'som godt selv ku' finde u'a
..... Spørgsmålet lød på om nogle havde ideer til whån man ku' gøre Den jeg
nu "desværre" har investeret i, Mere lydløs ?

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-02-02 08:44

"Miv" <miv@tdcadsl.dk> wrote in message
> Øhh, Jan Boegh ..... Jeg troede at jeg havde gjort KLART at det med at
enten
> at slukke lortet/købe en anden, var ting jeg li'som godt selv ku' finde
u'a

Og så må jeg ikke lave et indlæg med andet end hvad DU har bedt om?
Nu er du ikke i den situation, at du bestemmer, hvad jeg skriver - og hvis
du følger tråden, vil du kunne se at jeg svarer på 'Diskys's indlæg.

I al fredsommelighed et råd: Tag lige et kig på

Jan

- Moar...jeg VIL, jeg VIL, jeg VIL!

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-02-02 15:50

> [...]
> Hvis varen ikke er defekt, så har man bare ikke været omhyggelig med sit
> indkøb - og den hænger man altså selv på.

Hvis butikken er bare nogenlunde flink overfor sine kunder er det ikke noget
problem at bytte varen.

> [...]
> i mit akvarierum betyder larmen ikke så meget - til gengæld er prisen ret

> attraktiv i forhold til Eheim. Og tilsyneladende er produktet ganske

Det kan jeg bestemt ikke tilslutte mig, jeg brugte 3 dage på at få min
projekt pumpe til at blive vandtæt, 2 dage senere, besluttede jeg at jeg
ville have en eheim istedet.
Jeg talte med dyrehandlen, som selvfølgelig gerne ville bytte.

De er billigere men kvaliteten er bestemt også derefter i forhol til Eheim.

> Skulle jeg derimod have et akvarium i stuen, ville jeg ubetignet vælge
> Eheim.
> Men man må altså selv tage ansvaret fror sine indkøb - og bære
> konsekvenserne af at vælge forkert.

Forudsat ens dyrehandel ikke er af den flinke type.