At holde sig målet for øje. (eller "drømme~
Fra : Live4Him

Dato : 01-02-02 17:09

"...idet vi ser hen til Jesus, troens banebryder og fuldender, som for den
glædes skyld, der ventede ham, udholdt korset uden at ænse dets skam og nu
sidder på højre side af Guds trone. Hold jer ham for øje, som fandt sig i en
sådan modstand fra syndere, for at I ikke skal blive trætte og miste modet."
Heb 12,1-3

For mit eget vedkommende er der mange ting i hverdagen der trætter mig og
vil gøre mig modløs. Så tænker jeg på hvordan det er i himmelen. Især i dag
da jeg købte ind og havde det dårligt tænkte jeg : "hvordan mon der er i
himmelen?" Skal man alle de dagligdags ting som vi gør her på jorden, og
hvis ikke, hvad skal man så ?

Jeg tror himmelen er et sted med fuldstændig renhed, både "fysisk" og
åndelig renhed. I himmelen ser man næppe affald ligge her og der, eller
mudder, sne og bilolie der blander sig i en uren lille plamage. Bibelen
taler derimod om guld og ædelstene som bygningsmateriale.

Jeg tror at himmelen er et sted som er badet i kærlighed. At Gud som er
kærlighed, fylder det hele, sådan at had, ensomhed, og mindreværd er forbi.

Livet her på jorden kan være fyldt med mange byrder, sorger og problemer,
men hvis man formår at "dagdrømme" lidt om det mål som er lovet os som
kristne, vort sjæls togs bestemmelsested, himmelen, så kan det lette lidt.

"For vore lette trængsler her i tiden bringer os i overmål en evig vægt af
herlighed, for vi ser ikke på det synlige, men på det usynlige; det synlige
varer jo kun en tid, det usynlige evigt." 2 Kor 4,17-18

jørgen.