Udstødning til Honda X8R
Fra : Niels Thrane

Dato : 01-02-02 15:32

Hej NG

Da der er rustet hul i min udstødning skal jeg have fat i en ny. Derfor fik
jeg fat i forhandleren, som sagde, at en ny koster 2000 kr.

Kan det ikke gøres billigere ???

- jeg kan da fx se at man kan få uoriginale dele til Honda SFX, men man kan
vel ikke bruge den udstødning direkte, vel ?

--
Mvh.
Niels Thrane

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 01-02-02 18:08

"Niels Thrane" <niels@freeway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> vel ikke bruge den udstødning direkte, vel ?

Jeg *mener* at de passer udstødninger sammen, men jeg er ikke sikker!
prøv at spørge din forhandler, han vil sikkert godt hjælpe, ellers prøv at
ringe til JØ service i viskinge, sjælland tlf. 59293969, han plejer at være
flink til at hjælpe!
jeg har selv en SFX og kan godt anbefale Technigas Basic hvis den skal se
lovlig ud ellers er TEchnigas Next suveræn på Honda motoren!

--
MVH
Michael Frederiksen

Fra : LaLLe

Dato : 01-02-02 19:14

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg har selv en SFX og kan godt anbefale Technigas Basic hvis den skal se
> lovlig ud ellers er TEchnigas Next suveræn på Honda motoren!

Så er du den første der har fået en technigas next til at gå godt.

Vil klart anbefale dig enten en traffic eller en leovince handmade ZX. De to
potter er suveræne.

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-02-02 00:31

"LaLLe" <lalle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Derfor

> være
>
> Så er du den første der har fået en technigas next til at gå godt.

okay godt og godt, alt er relativt, den er bedre end standard udsødningen,
og på den almindelige cylinder er den okay, pga det lille ekspansions
kammer, ZX'eren har et noget større kammer og egner sig noget bedre til en
70ccm, på en standard sfx/x8r med CDI begrænsninger kommer man ikke op i de
omdrejninger hvor ZX'eren virkelig arbejder, så faktisk vil jeg vove at
påstå at next'en yder lidt bedre.. og jo jeg har kørt træk med en sfx med
ZX'er på.. det er nogenlunde lige, han trækker fra helt fra bunden men fra
omkring de 15-20 stykker trækker jeg stille og roligt fra... jeg har dog
større bagdæk hvilket jo går *lidt* ud over trækket, desuden trænger min nok
til et par nye stempelringe ;-/

Fra : LaLLe

Dato : 04-02-02 16:02

> [...]
> omkring de 15-20 stykker trækker jeg stille og roligt fra... jeg har dog
> større bagdæk hvilket jo går *lidt* ud over trækket, desuden trænger min

Yes Yes. Nu er jeg heller ikke expert i honda scoots for så havde jeg nok
købt sådan en :)

Men jeg var ikke klar over at x8r var begrænset i CDI'en.
Så kunne jeg godt forestille mig at en next er bedre pga de lavere
omdrejninger.

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 04-02-02 17:38

> de
> nok
>
> Yes Yes. Nu er jeg heller ikke expert i honda scoots for så havde jeg nok
> købt sådan en :)

Jeg var skam heller ikk Honda ekspert før jeg fik min...

> Men jeg var ikke klar over at x8r var begrænset i CDI'en.
> Så kunne jeg godt forestille mig at en next er bedre pga de lavere
> omdrejninger.

Det ville undre mig meget hvis ikk X8r'en var CDI begrænset.. SFX'eren er
ved 7250 O/M
ved ikk ved hvilke O/M X8R'en er begrænset, men den yder iføgle honda 0,3 hk
mere..
hmm der var noget jeg må finde ud af!

hvis X8R'en kunne fåes som 30'er var jeg ejer af en.. jeg er smask forelsket
i styreegenskaber, skive bag åp, trykstøbt alu stel og 13" hjul! mums en
maskine.. gad godt se den EU scooter der kan slå det??

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : LaLLe

Dato : 05-02-02 16:23

> [...]
> i styreegenskaber, skive bag åp, trykstøbt alu stel og 13" hjul! mums en
> maskine.. gad godt se den EU scooter der kan slå det??
Ja den er fandme lækker. Fedt design osv.

Men jeg tror nu at en runner kan følge med i de features du nævner :)

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 05-02-02 17:58

"LaLLe" <lalle@popme.dk> skrev i en meddelelse

> forelsket
> Ja den er fandme lækker. Fedt design osv.
>
> Men jeg tror nu at en runner kan følge med i de features du nævner :)

Runneren har vist ikke trykstøbt alu stel? det er normalt kun noget man
bruger på de halvdyre MC'er.. Runneren er tilgengæld vandkølet.. decisions,
decisions!