Excel 2000- Formel til at læse værdi i et ~
Fra : Darkh

Dato : 01-02-02 15:35

Hej

Jeg håber at der er en som kan hjælpe mig med en lille formel.

Ark 1: Der står et serienummer i kolonne A

Ark 2: Serienummeret står i kolonne E. Der skal skrives en tekst i kolonne G

Det jeg mangler er en formel som læser Serienummeret i alle felterne i ark
1 kolonne A, og søger efter dem i ark 2 kolonne E. Når den finder
Serienummeret skal den skrive en tekst i samme række i kolonne G. Den skal
samtidig med skrive et tegn i ark 1 kolonne B, for at vise at nummeret er
fundet i ark 2.

Er der nogen som har en løsning på ovenstående.

pft.
Jesper

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 01-02-02 18:58

spørgsmålet hører hjemme i dk.edb.regneark
VH
HV

Fra : Darkh

Dato : 04-02-02 15:36

> spørgsmålet hører hjemme i dk.edb.regneark

sorry...jeg var faktisk inde og se om der var en gruppe for regneark....Jeg
må vist se at få nogle nye briller..

mvh
Jesper

Fra : Leo Heuser

Dato : 01-02-02 20:12

Hej Jesper,

Forudsætninger:

I ark1:
Serienumre i A2:A100

I ark2:
Serienumre i E2:E200

I ark1
Indsæt i B2
=HVIS(TÆL.HVIS(Ark2!$E$2:$E$200;A2);"Fundet";"Findes ikke")
Dobbeltklik på fyldhåndtaget (det lille kvadrat i nederste højre hjørne) i
B2

I ark2
Indsæt i G2
=HVIS(TÆL.HVIS(Ark1!$A$2:$A$100;E2);"Tekst til skrivning";"Findes ikke")
Dobbeltklik på fyldhåndtaget.
Leo Heuser

Fra : Darkh

Dato : 04-02-02 15:40

takker...din formel sparede mig lige for en arbejdsskade....manuel søgning
efter flere hundrede serienumre er ikke sundt for hænderne...

Jesper

Fra : Leo Heuser

Dato : 04-02-02 16:19

Velbekomme!