Andet multimedie
bentjuul 3670
ses i 800*600 samt 1024*768.
Fra : Remo

Dato : 01-02-02 15:23

Hey alle NG Brugere
Jeg er ved at lave et website, der skal have en menu i toppen, den skal
bestås af 4 grafik stykker der skal sættes ind som bg-billede i cellerne af
en topmenu
tabel, nu er problemet bare at det skal ses i 800*600 samt 1024*768.

Hvem kan opskriften på det.

så vil jeg blive en glad mand

Mvh

Remo

Fra : Thomas

Dato : 01-02-02 15:42

"Remo" <remo@landbonord.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> en topmenu
> tabel, nu er problemet bare at det skal ses i 800*600 samt 1024*768.

Macromedia Flash.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-02-02 15:51

"Remo" <remo@landbonord.dk> wrote in message news:a3e8k6$gae$1@sunsite.dk...
> [...]
af
> en topmenu
> tabel, nu er problemet bare at det skal ses i 800*600 samt 1024*768.

Kun 800x600 og 1024x768?
1280x1024 er også meget populær. 1600x1200 ses også af og til.
Faktisk har jeg plads til en browser, der er 2752 pixels bred. (Og jeg kan
stadig se det hele.)

Men det er slet ikke det værste. Problemet er, at mange har ikke deres
browser maksimeret. Faktisk er det vist de færreste, der har det. Dvs. selv
om en bruger har opløsningen 800x600, behøver browseren ikke være mere end
700 pixels bred. Browseren kan faktisk have alle størrelser fra 700 2752
pixels bred. Men der er sikkert nogen der er større, og nogen der er mindre.

Der er to måder at løse det på (IMO): Enten har din menu fast størrelse, og
kan fx. sidde i venstre side. Alternativt kan menuen tilpasse sig bredden
dynamisk.
Faktisk gælder det hele siden. Enten kan du lave den med en helt fast
størrelse, eller også kan du lave den med dynamisk bredde. Der er også andre
muligheder, men det er de to vigtigste.

Hvordan man gør det i praksis, kommer helt an på hvordan du laver siden.
Skriver du selv HTML'en? Laver du det i Frontpage? Sikkert noget helt
tredje...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Remo

Dato : 04-02-02 08:09

Hej Niels.

Jeg bruger Frontpage.

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-02-02 11:34

"Remo" <remo@landbonord.dk> wrote in message news:a3lcb3$lin$1@sunsite.dk...
> Jeg bruger Frontpage.

Alt frontpage-relateret hører til i "dk.edb.internet.webdesign.frontpage".

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ian Rosenfeldt

Dato : 22-02-02 23:56

Du skal lave en celle som skal fungere som "elastik", med en baggrund der
gentager sig.
eksempel: celle1 50px bred, celle2 50px bred, celle3(elastik) 100%, celle4
50px bred, celle5 50px bred. Så har du en dynamisk tabel.

Ian