Erfaringer med Honda Dominator?
Fra : Kåre Nejmann

Dato : 01-02-02 15:05

Jeg er på udkig efter en afløser til min Suzuki. En af mine kammerater
kører TransAlp, og jeg synes ret godt om den "stil".

I morgen skal jeg ud og kigge på en Honda Dominator NX 650 fra 1996.
Den har kørt 37000 km og står til 41000kr med nye dæk og nyt kædekit.

Men jeg vil gerne høre, om nogen her i gruppen har erfaringer med den
model.
Er der nogle særlige skavanker jeg skal kigge efter?
TransAlpen er jo vældig solid - gælder det også Dominator?
Hvordan klarer Dominatoren sig på motorvej?
Find selv på flere spørgsmål

--
Med venlig hilen

..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 01-02-02 18:08

> Men jeg vil gerne høre, om nogen her i gruppen har erfaringer med den
> model.

Jeg har ingen erfaringer, men hvis (hurtig)motorvejskørsel er meget vigtig
for dig burde du måske finde en anden model. Kombinationen af lav effekt og
dårlig aerodynamik giver selvsagt en lav topfart. Endvidere kan jeg se i mc
revyen, at '96 årgangen er produceret af Honda's italienske fabrikker,
hvilket ihvertfald på andre Honda modeller har medført en finish, der ikke
lever op til H's sædvanlige standard.

Anders

Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 02-02-02 18:09

Kåre Nejmann <post@kanFJERN_DETTE.dk> writes:

En af mine kammerater kigger på NX250'eren, så jeg vil gerne stille de samme
spørgsmål for den lille model:

/Uffe O.K.
Bandit 600

Fra : Mogens Dammand

Dato : 02-02-02 20:39

Kiggede selv på en sidste forår men, dem der var til salg havde fået
renoveret (honet) motoren inden de havde gået 40K. Spurgte min mekaniker
(bent - probike århus) om det var normalt, hvilket det var, så jeg endte med
en transalp fra 89' med 14K. på uret til 50K. så mon ikke du skulle overveje
at ofre det sidste og så få en en mc der virkelig er i orden.
Har hørt om nogle der har gået 200K uden at blive rørt i motoren.
go' fornøjelse, med hvad du får.

Mogens
Transalp

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-02-02 21:38

"Mogens Dammand" <m.dammand@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
overveje
> at ofre det sidste og så få en en mc der virkelig er i orden.

Du har naturligvis helt ret, man skal ikke tage for givet at en encylindret
kan køre 100.000 km uden at blive honet og få nyt stempel (med ganske få
undtagelser), og Dominator har ry for at ligge i den mindre slidstærke ende.
Men til gengæld koster det heller ikke en bondegård.

Rittig

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 03-02-02 02:53

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

> [...]
>undtagelser), og Dominator har ry for at ligge i den mindre slidstærke ende.

Hmm. Det kan være det ender med en Super Ténéré i stedet...
Den burde være noget mere slidstærk.

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81