Andet multimedie
bentjuul 3670
Vandmærkning af billeder
Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 01-02-02 14:01

Hej, jeg er blevet henvist til denne gruppe fra
dk-edb.internet.webdesign.frontpage, og håber at der er nogen der kan
hjælpe. Mit spørgsmål er kort og godt: hvilket program kan jeg bruge til
vandmærkning af billedmateriale ? Lige nu har jeg FP2000 og PSP, men ingen
af de to kan bruges.

På forhånd tak og
mvh
Mette
--
Ann Mette Heindorff

Fra : S. Peters

Dato : 01-02-02 14:20

in article 3c5a91fa$0$217$d40e179e@nntp03.dk.telia.net, Ann Mette Heindorff
at amhstamps@adr.dk wrote on 01/02/02 14:00:

> Mit spørgsmål er kort og godt: hvilket program kan jeg bruge til
> vandmærkning af billedmateriale ? Lige nu har jeg FP2000 og PSP, men ingen
> af de to kan bruges.

Adobe Photoshop har denne mulighed

m.v.h
S.Peters

Fra : emj

Dato : 01-02-02 14:44

S. Peters skrev i <B88054A0.1ABC%sup@tdcadsl.dk>:

> [...]

PSP har da muligheden for Digimarc ID.

Creating a Personal Identification

Initially, Creator ID is set to “Jasc Watermark Demo.” To receive your
own Creator ID, you need to register with Digimarc. This service is
free. To do this, click the Personalize button to open the Personalize
Creator ID dialog box.

Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 01-02-02 16:24

S. Peters <sup@tdcadsl.dk> wrote in message
> in article 3c5a91fa$0$217$d40e179e@nntp03.dk.telia.net, Ann Mette
Heindorff

> Adobe Photoshop har denne mulighed

Jeg har vist nok en gammel og "glemt" udgave af Adobe Photoshop et sted.
Den er mindst 3-4 år gammel, og jeg kan ikke huske meget om den. Men
jeg kigger. Tak for svaret.

mvh
Mette

Fra : emj

Dato : 01-02-02 16:31

S. Peters skrev i <B88054A0.1ABC%sup@tdcadsl.dk>:

>Adobe Photoshop har denne mulighed

Adobe Photoshop har nøjagtig samme mulighed som Paint Shop Pro
"digital watermark that uses Digimarc"
Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-02-02 15:35

Fri, 1 Feb 2002 14:00:58 +0100, "Ann Mette Heindorff"
<amhstamps@adr.dk> wrote:

>vandmærkning af billedmateriale ? Lige nu har jeg FP2000 og PSP, men ingen
>af de to kan bruges.

Så vidt jeg kan se, kan PSP godt, hvis du dermed mener Pain Shop Pro -
i det mindste i ver. 7. Måske afhænger det af, hvas du præcis mener
med "vandmærkning"...

hilsen pelo

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 01-02-02 16:21

Peter Loumann < pelo@mailserver.dk> wrote in message
> [...]

> Så vidt jeg kan se, kan PSP godt, hvis du dermed mener Pain Shop Pro -
> i det mindste i ver. 7. Måske afhænger det af, hvas du præcis mener

Jeg har "kun" ver. 5, og der kan jeg ikke se noget om det. Måske er
det der, hunden ligger begravet (altså versions-nummer). Jeg prøver
at få fat i supporten på mandag. Foreløbig tusind tak

mvh
Mette

Fra : emj

Dato : 01-02-02 16:36

Ann Mette Heindorff skrev i
<3c5ab2da$0$252$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>:

>Jeg har "kun" ver. 5, og der kan jeg ikke se noget om det.

Der er watermark i PSP version 5.
Prøv at søge under hjælpefunktionen.
Jeg vil tro, det ligger under image/Watermaking/embed Watermark
Men du skal selvfølgelig selv lade dig registrere hos digimarc, hvor
du kan få 99 gratis mærkninger i PSP5, så vidt jeg husker.
Det står altsammen i din Hjælpefunktion.
Hilsen emj

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 01-02-02 18:23

emj <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> du kan få 99 gratis mærkninger i PSP5, så vidt jeg husker.
> Det står altsammen i din Hjælpefunktion.

Nej, det gør det altså ikke ...
Jeg havde i øvrigt allerede selv fået den lyse ide at kigge i hjælpen
først, men kan intet finde om det, hverken under Watermarking eller
Vandmærke. Heller ikke indholdsfortegnelsen til manualen har noget
om det. Men der er nu li'godt en klokke der ringer svagt i mit
baghovede. Ligemeget med det, jeg kontakter PSP på mandag og
snakker direkte med dem. Jeg siger foreløbig tak for hjælpen.

mvh
Mette