Fejlagtige "ubesvarede opkald" hvis flere ~
Fra : Nicholas Oxhøj

Dato : 01-02-02 13:33

Hej

Vi har flere telefoner i husstanden, som alle er koblet op på den samme analoge telefonlinje.
For nylig investerede vi i en Siemens Gigaset 4010 Micro og fik i den forbindelse også oprettet Vis Nummer på linjen.
Dete fungerer sådan set fint og telefonen viser også hvem der har ringet hvornår, når vi ikke er hjemme.

Det eneste der generer mig voldsomt, er at den også registrer det som et "ubesvaret opkald", hvis vi besvarer opkaldet fra en af de andre telefoner på linjen. Kan det virkeligt være rigtigt??? Jeg kan godt se at Microen måske bare oplever at ringningen ophører uden at man har betjent telefonen, men burde den ikke på en eller anden måde kunne detektere at opkaldet faktisk BLEV besvaret, bare fra en anden telefon? F.eks. ved at kigge på linjespændingen eller noget lignende. Den nuværende funktionalitet virker i hvert fald ikke særligt hensigtsmæssig i en tid, hvor folk får flere og flere telefoner inden for døren...

Nicholas Oxhøj
nicholas at oxhoej dot dk

Fra : Henning

Dato : 01-02-02 21:03

On Fri, 1 Feb 2002 13:32:54 +0100, Nicholas Oxhøj
<dont_reply@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Det eneste der generer mig voldsomt, er at den også registrer det som et "ubesvaret opkald", hvis vi besvarer opkaldet fra en af de andre telefoner på linjen. Kan det virkeligt være rigtigt??? Jeg kan godt se at Microen måske bare oplever at ringningen ophører uden at man har betjent telefonen, men burde den ikke på en eller anden måde kunne detektere at opkaldet faktisk BLEV besvaret, bare fra en anden telefon? F.eks. ved at kigge på linjespændingen eller noget lignende. Den nuværende funktionalitet virker i hvert fald ikke særligt hensigtsmæssig i en tid, hvor folk får flere og flere telefoner inden for døren...

Samme problem her - dog med Beocom 6000 contra en flok Beocom
2500'ere

Henning
hsb@FJERNESimage.dk