Hvad er værd at vælge !?
Fra : mc

Dato : 01-02-02 10:47

Valget står mellem :

VFR 750 F 1989 o. 100000 km. pæn velholdt el. kr. 55000.-

GPZ 900 R 1987 65000 km. m. gpz 1000 rx motor, zx 10 fælge, bagsvinger,
forgaffel, bremse. kr. 49800.-

El. skal der bygges om på en bandit 600 ?? ( størrer motor ) !!

Mc " med flere dumme spørgsmål ! "

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 01-02-02 14:31

Hej
Efter min mening vil det ikke være smart at sætte større motor i gsf'eren.
Den må jo ikke være særligt meget større alligevel. Om du så skal vælge den
ene eller den anden er op til dig, men jeg er jo honda tilhænger og har selv
lige fået vfr og er glad for den!!!
Uffe

Fra : Carlo Pedersen

Dato : 01-02-02 14:43

Du må endelig ikke købe den GPZ 900, de RX 1000 motorer er noget skrammel,
du skal lige tænke på at det er en cykel Kawasaki kun lavede et år før den
blev taget af programmet, de har et problem med at få ført olie rundt i
motoren og jeg har fået fortalt at der skal en større operation til for at
få det iorden.

Mvh carlo

Fra : Mads Lund

Dato : 01-02-02 15:35

> [...]
> motoren og jeg har fået fortalt at der skal en større operation til for at

Det er det nu ikke.

Jeg laver ombygningskit for 1200 kr, og skruearbejdet bestå i at tage
udstødning og bundkar af, sende bundkar og et par rør til mig, nogle dage
senere får man det modificerede bundkar og de modificerede rør tilbage
sammen med en ny pakning. Så montere man rør og bundkar+ udstødning igen og
så er den sag fikset.

Desuden er det noget en overdrivelse at kalde RX motoren noget skrammel.
Motoren er med få modifikationer den samme som idag bliver brugt i ZXR
cyklen og olie problemet blev først løst i 98' og det ved at hæve
olietrykket = dårlig løsning. Man kan diskutere hvor bedaget resten af
cyklen er, men derfor kan cyklen jo være ganske fin til prisen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 01-02-02 15:09

Vælg VFR´eren. Det der sammenskrab af en Kawa kommer du aldrig af med
igen. Næ du, tag Hondaen, der ved du hvad du får, hvis altså den står i
original stand.

-Jacob

Fra : Armand

Dato : 01-02-02 16:53

Jacob Hornemann <jhm@berlingske-it.dk> skrev i en

> Vælg VFR´eren. Det der sammenskrab af en Kawa kommer du aldrig af med
> igen.

Med blødende Ninja-hjerte, må jeg desværre tilslutte mig :´-(

> Næ du, tag Hondaen, der ved du hvad du får, hvis altså den står i
> original stand.

Dét får du ikke en Honda-hader som mig til at besudle mit tastatur med;
men så er det jo godt at du fik det skrevet

Alternativ:
En std. GPZ 900 R :-/
De kører godt (bl.a p.g.a. de originale dækbredder => ikke med
RX-pornofælge!) trods det at de er noget tungere end VFR'eren!
Og Ninja'en har nok markedets laveste sædehøjde (undtaget for costum's)!

--
Armand.

Fra : mc

Dato : 01-02-02 20:01

Tak for de gode svar...
Det gav lige lidt stof til eftertanke, og enden bliver nok at jeg vælger
Honda ( men det er sq svært at bestemme sig )

mvh
Mc

Fra : Jesper Rune Larsen

Dato : 02-02-02 01:42

og når du så får din Viffer, kan du jo kontakte os i VFR Klub Danmark >>>
www.vfr.dk

Mvh,
Jesper

Fra : mc

Dato : 02-02-02 02:01

> og når du så får din Viffer, kan du jo kontakte os i VFR Klub Danmark >>>
> www.vfr.dk
>
> Mvh,
> Jesper

Klart nok !! du hører fra mig..

Mc

Fra : Bo Thomsen

Dato : 02-02-02 20:15

> Det gav lige lidt stof til eftertanke, og enden bliver nok at jeg vælger
> Honda ( men det er sq svært at bestemme sig )
sørg blot for at få den til et gennemsyn hos en forhandler inden du køber
den.
evt. ham i søborg han ved en del om honda og vfr'ere.
mvh
bo thomsen, vfr 750f-g

Fra : mc

Dato : 02-02-02 00:36

"> Og Ninja'en har nok markedets laveste sædehøjde (undtaget for costum's)!

Det dur sq ikke, jeg er 192 cm såååååå....... hvordan er den entligt på
VFR´en ???( sædehøjden )

Fra : Henrik

Dato : 02-02-02 10:24

> Det dur sq ikke, jeg er 192 cm såååååå....... hvordan er den entligt på
> VFR´en ???( sædehøjden )

Jeg er sgu også 192cm og har en VFR 1988... ingen klager over komporten på
Vifferen herfra. Har dog sat et højt kåbeglas på da mine brede skuldre godt
kan virke som en faldskærm!!! Det flyttede vindtrykket 40 km/t op. Jeg
sværger til VFR - de ka det hel - en go allrounder.

Henrik
Nu : RC24 solgt (afhentes og betales på søndag 10feb)
Snart : RC 36

Fra : Thomas Makro

Dato : 02-02-02 15:16

On Sat, 2 Feb 2002 10:24:03 +0100, "Henrik"
<henrik_hougaard@hotmail.com> wrote:

Hej Henrik!

> [...]
>kan virke som en faldskærm!!! Det flyttede vindtrykket 40 km/t op. Jeg
>sværger til VFR - de ka det hel - en go allrounder.
Det er vel et af de kedelige kåbeglas der ikke kan flyttes? Det kan
kåbeglasset jo på RC24.

>Nu : RC24 solgt (afhentes og betales på søndag 10feb)
>Snart : RC 36
Hmmm sådan af nysgerrighed, hvorfor skifte fra RC24 til RC36? Det er
vel ikke kun det med din bag-fjeder/dæmper?

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Armand

Dato : 02-02-02 13:38

> "> Og Ninja'en har nok markedets laveste sædehøjde (undtaget for
costum's)!
> Det dur sq ikke, jeg er 192 cm såååååå....... hvordan er den entligt

> VFR´en ???( sædehøjden )

Faktisk lidt til den anden side - Så der danner sig et billede - ikk'?

--
Armand.

Fra : mc

Dato : 02-02-02 18:22

> costum's)!
> på
>
> Faktisk lidt til den anden side - Så der danner sig et billede - ikk'?

Det kan der vist kun siges ja til !! Jeg kan efterhånden godt slå fast at
det drejer sig om VFR for mit vedkommende...
der er for mange argumenter mod GPZ´eren..

Endnu engang tak for hjælpen, det ville have været svært at vælge uden de
oplysninger jeg sidder inde med i dag, også tak til de par stykker der har
sendt mig direkte mail.

Mc

Fra : Armand

Dato : 03-02-02 17:20

mc <bugtrup@FUCKSPAMemail.dk> skrev i en

> også tak til de par stykker der har sendt mig direkte mail.

- -- - - med køb/salg ?
Argumenter der tilsendes privat, kan man hurtigt mistro for at være af
den skags som hurtigt ville blive underkendt hvis de blev
offentligtgjort her på gruppen :-/

--
Armand.

Fra : mc

Dato : 03-02-02 18:59

> [...]
> Argumenter der tilsendes privat, kan man hurtigt mistro for at være af
> den skags som hurtigt ville blive underkendt hvis de blev

Alle 4 var ang. køb ( 3 * VFR / 1 * GPZ ) !! men jeg kan godt følge hvor du
vil hen...

Mc