Michelin Pilot Sport dæk
Fra : Martin Johansen

Dato : 01-02-02 08:03

Hejsa!!!

Nogle erfaringer med ovenstående???
Mht. holdbarhed...
evt.ca. antal kilometer på en maskine med ca 150 hk.

Er der nogle med gode erfaringer med andre dæk til samme kørerstil?

Vh Martin

Fra : Tommy Roenn

Dato : 01-02-02 01:50

Hænger ok ved. Kan give lettere sejlende fornemmelse (Som punkteret alt
efter MC). Holder ok - ca. 2-4k km på sports MC. Meget lette - 1 kg
lettere end andre dæk pr/ende.

Meen der findes mange meget bedre.

TR

Fra : origo@earthling.net

Dato : 01-02-02 08:03

"Tommy Roenn" <tommy@alphatech.dk> wrote in message

> Meen der findes mange meget bedre.

"Mange" og "meget" er nok å ta litt vel hardt i

JS

Fra : Jack Jensen

Dato : 01-02-02 11:50

> [...]
> Hænger ok ved. Kan give lettere sejlende fornemmelse (Som punkteret alt
> efter MC). Holder ok - ca. 2-4k km på sports MC. Meget lette - 1 kg

Hvilke? - (Af ren og skær nysgerrighed).

Mvh
Jack

Fra : Michael K.S.

Dato : 01-02-02 12:09

On Fri, 1 Feb 2002 11:50:09 +0100, "Jack Jensen" <jij@stibo-ds.com>
wrote:

>Hvilke? - (Af ren og skær nysgerrighed).

Der tænkes sikkert på at man kan måske nok kan finde dæk der ud fra en
rent sportslig betragtning er "bedre" (D207GP,Rennsport,SuperCorsa)
,men det bliver så ikke uden at give køb på andre områder,f.eks
holdbarhed.Pilot Sport har IMO fine all - round egenskaber med en
anstændig holdbarhed og er således et godt (gade) sportsdæk,andre
muligheder i samme klasse er f.eks BT010.Man skal være klar over at
det under alle omstændigheder er stærkt subjektivt....De fleste jeg
kender med Pilot Sport montering har været glade for dækket og rated
det som godt eller meget godt.

-M

Fra : Henrik Mønster

Dato : 01-02-02 08:35

Hejsa

Jeg synes at de kører kanon godt, men har dog ikke andre sportsdæk at
sammenligne med. Jeg kørte 6k km på mine, men har kun 110 hk at gøre godt
med - VFR800.

M.v.h. Henrik

Fra : Mads Lund

Dato : 01-02-02 10:14

> Nogle erfaringer med ovenstående???

Jep, på min tunge 9'er er de det bedste jeg har prøvet. Styringen er dejlig
neutral og cyklen har ikke tendens til at "vælte" ind i svingene (no
comments please) som bl.a. Hi-sport'ne gjorde. Årsagen skal givetvis findes
i at pilot sport fordækket har en rundere profil, ifht de mere trekantede
profiler.

> Mht. holdbarhed...
> evt.ca. antal kilometer på en maskine med ca 150 hk.

Tjo med 160+ hk på baghjulet holder mine bagdæk 8-10 tkm fordækket ca 12.000
og det er langt den bedste holdbarhed jeg har oplevet. Og det er nok ikke
fordi jeg kører pænt, men måske fordi silica blandingen køler dækket bedre,
hvilket isære er et problem for andre dæk ved høj fart.

> Er der nogle med gode erfaringer med andre dæk til samme kørerstil?

Jeg har et BT010 fordæk på nu, og det føles en smule mere træg i styringen,
men ligger meget tæt op ad pilot sport'ne i køremåde. Holdbarheden er lidt
svær at sige noget om, med det har kørt 5.000 og der er stadig godt med
mønster.

Husk for alt i verden, at bruge gade dæk til gade kørsel, og hold dig langt
fr aRR dæk ala pilot race. RR dækkene når aldrig optimale
arbejdstemperaturer på gaden, og vil derfor performe dårligere end
gadedækkene.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Steen Schmidt

Dato : 02-02-02 13:29

> Tjo med 160+ hk på baghjulet holder mine bagdæk 8-10 tkm fordækket ca
12.000
> og det er langt den bedste holdbarhed jeg har oplevet.

8-10k for bagdækket? Mit std. MEz4 holdt 10k bagpå, men Pilot Sport holdt
kun omkring 7k? Det var på en SV'er? Du må køre forsigtigt (og det ved jeg
du ikke gør).

Med hensyn til TR, så kan han jo smadre et sæt dæk på 100km med stoppier,
ikke Tommy?

Mvh
Steen

Fra : Mads Lund

Dato : 01-02-02 09:11

> 8-10k for bagdækket? Mit std. MEz4 holdt 10k bagpå, men Pilot Sport holdt
> kun omkring 7k? Det var på en SV'er? Du må køre forsigtigt (og det ved jeg
> du ikke gør).

Ca 1/2 delen af det jeg kører er touringkørsel, og der holder dækket ganske
fint. Andre dæk jeg har prøvet overopheder ved touring og slides så voldsomt
at der sidder dækfnuller i bagskærmen. Men det er jo nok silica'en skyld.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Tomas Linnet

Dato : 01-02-02 15:13

Martin Johansen <martinjohansen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> evt.ca. antal kilometer på en maskine med ca 150 hk.
>
> Er der nogle med gode erfaringer med andre dæk til samme kørerstil?

Jørund og Michael! Nu begynder I vel ikke igen

-Tomas

Fra : Michael K.S.

Dato : 01-02-02 15:23

On Fri, 1 Feb 2002 15:12:41 +0100, "Tomas Linnet"
<tomasane@orangenet.dk> wrote:

>Jørund og Michael! Nu begynder I vel ikke igen

Næh.....er du skuffet nu så ? )

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 01-02-02 15:33

"Tomas Linnet" <tomasane@orangenet.dk> wrote in message
> Jørund og Michael! Nu begynder I vel ikke igen

Næh, bare rolig. Han dummet seg nok siste gang

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 01-02-02 15:32

On Fri, 1 Feb 2002 15:32:38 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Næh, bare rolig. Han dummet seg nok siste gang

He-he,du kunne ikke nære dig vel )

-M

Fra : Peder

Dato : 01-02-02 15:37

On Fri, 1 Feb 2002 15:32:38 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>"Tomas Linnet" <tomasane@orangenet.dk> wrote in message
>
>Næh, bare rolig. Han dummet seg nok siste gang
Provokatør

Nu mangler vi bare at nogen skal bringe moment/hk/hurtighed ind i
billedet, så har vi rekordtråd
--
Peder

Fra : origo@earthling.net

Dato : 01-02-02 15:43

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote in message
> Provokatør

Sandheden kan være illehørt

> Nu mangler vi bare at nogen skal bringe moment/hk/hurtighed ind i
> billedet, så har vi rekordtråd
Hvad med en diskussion om "wheelslip", det er en stund siden sidst

JS
PS: Noget nyt vedr. Gixxer?

Fra : Michael K.S.

Dato : 01-02-02 15:45

On Fri, 1 Feb 2002 15:42:39 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Sandheden kan være illehørt

*LOL*

>Hvad med en diskussion om "wheelslip", det er en stund siden sidst

Tænker du på forhjuls eller baghjuls wheelslip )

-M

Fra : Peder

Dato : 01-02-02 16:27

On Fri, 1 Feb 2002 15:42:39 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>PS: Noget nyt vedr. Gixxer?

Jow. Hr. Dahl er ved at få prakket mig noget på. Så med lidt held skal
jeg til Tjekkiet i maj
--
Peder

Fra : origo@earthling.net

Dato : 01-02-02 20:11

> Jow. Hr. Dahl er ved at få prakket mig noget på. Så med lidt held skal
> jeg til Tjekkiet i maj

Det lyder godt, tillykke med det.

Det blir dog muligvis ikke Tjekkiet, vi vurderer trening og løp i Tyskland,
avsluttende med litt Nordschleife for å "roe ned" etterfølgende.

JS

Fra : Jakob Barfod

Dato : 01-02-02 19:30

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a3e9d3$kvu$1@sunsite.dk...
> "Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote in message
> Hvad med en diskussion om "wheelslip", det er en stund siden sidst

Jah - og bland så lidt "hvordan laver man den sejeste powerwheelie?", en
smule "er det virkelig rigtigt at koblingsløse gearskift ikke slider særlig
meget på koblingen?" og en del "mit forsikringsselskab er latterligt dyrt"
ind i tråden - og rekorden er hjemme :)

--
Jakob