Kommunernes lovbrud !
Fra : Danevang

Dato : 31-01-02 23:02

Kommunernes lovbrud !

Nu skrives der igen om hvordan Kommunerne ikke følger loven over for de
borgere der er så svage, syge el. andet, at de ikke selv er i stand til at
holde sig orienteret om deres rettigheder og dermed bliver snydt af Kommunen
!
Ja, der findes sågar Kommuner der principielt ikke vil oplyse borgeren om
hans/huns rettigheder og som svarer, man kan bare spørge ! - Det er praktisk
taget umuligt når man ikke kender gældende lovgivning og ikke er i stand til
at sætte sig ind i loven p.g.a svaghed, sygdom el. andet !
Jeg undre mig over hvordan det kan lade sig gøre at Kommunerne kan
tilsidesætte gældende lov ?
Det er som om det er meget tilfældigt hvilke Kommuner der overholder loven ?
Findes der ikke sanktioner i form af straf - bøder, el. erstatninger til de
borgere der er blevet svigtet ??
Er Kommunerne straffri når de ikke overholder gældende lov ??

Venlig hilsen KPA.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 31-01-02 23:06

Hmmm, jeg lugter trold...

JonB

Fra : Danevang

Dato : 31-01-02 23:45

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrna5jfui.57u.bendtsen@brok.diku.dk...
> Hmmm, jeg lugter trold...
>

> JonB

Hvad er det for et svar ?

Fra : Henning Makholm

Dato : 01-02-02 01:18

Scripsit "Danevang" <danevang@post.cybercity.dk>
> Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i en

> Hvad er det for et svar ?

Det er et svar der viser at Jon har god lugtesans.

--
Henning Makholm "What has it got in its pocketses?"

Fra : Danevang

Dato : 01-02-02 01:46

Henning Makholm <henning@makholm.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yahg04mhx6u.fsf@tyr.diku.dk...
> Scripsit "Danevang" <danevang@post.cybercity.dk>

> Det er et svar der viser at Jon har god lugtesans.
>
> --
> Henning Makholm "What has it got in its
pocketses?"

????????????????????????????

Er det ikke muligt at få et seriøst svar, på et seriøst indlæg ?

KPA

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-02-02 10:00

Danevang <danevang@post.cybercity.dk> skrev i artiklen
<a3cohh$2jd3$1@news.cybercity.dk>...
> Er det ikke muligt at få et seriøst svar, på et seriøst indlæg ?

Jo, hvis det er stillet det rigtige sted.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-02-02 10:02

In article <a3cohh$2jd3$1@news.cybercity.dk>, Danevang wrote:

> ????????????????????????????
>
> Er det ikke muligt at få et seriøst svar, på et seriøst indlæg ?

Det var jo ikke seriøst. Du har ikke angivet nogen kilde. Der
er ikke præcisering af hvilke kommuner der gør/ikke gør, eller
hvad det er der ikke gøres/gøres.

JonB

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-02-02 10:00

In article <a3chf9$28bn$1@news.cybercity.dk>, Danevang wrote:

> Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:slrna5jfui.57u.bendtsen@brok.diku.dk...

> Hvad er det for et svar ?

En usenet trold er en person der laver et indlæg for at få andre
til at diskutere for at spilde deres tid. Det kan fx. være sager
som denne, hvor en person poster et kort, uklar, upræcis indlæg,
hvor det offentlige anklages for magtmisbrug. Det kan være
skat, domstole, politi, og nu kommunerne. Eller et politisk
spørgsmål. Vi diskuterer ikke politik her inde, kun jura.

Trolde indlæg skal man ikke svare på. Jeg svarede for at
gøre andre opmærksom på at det var en trold, så vi kunne
undgå diskution og dermed spild af vores tid.

Der har, og kører stadig nogle LANGE tråde, som jeg mener er
trolde indlæg. De handler ikke meget om jura, men alt muligt
andet.

JonB

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-02-02 01:49

"Danevang" <danevang@post.cybercity.dk> skrev Thu, 31 Jan 2002 23:02:09
+0100

>Findes der ikke sanktioner i form af straf - bøder, el. erstatninger til de
>borgere der er blevet svigtet ??

Bøder til de borgere der er blevet svigtet, synes du ikke de er straffet
hårdt nok i forvejen.

Iøvrigt er jeg meget enig med JonB og Henning M.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : padre

Dato : 01-02-02 08:46

> Bøder til de borgere der er blevet svigtet, synes du ikke de er straffet
> hårdt nok i forvejen.

Det er da værre endnu - hun kan ikke engang beslutte sig for, om de
skal have en bøde ELLER en erstatning

Iøvrigt er jeg også meget enig med JonB og Henning samt Arne

Padre

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-02-02 06:14

On Thu, 31 Jan 2002 23:02:09 +0100, "Danevang"
<danevang@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>holde sig orienteret om deres rettigheder og dermed bliver snydt af Kommunen
Hvor skrives der ? Hvad skrives der ?

>Ja, der findes sågar Kommuner der principielt ikke vil oplyse borgeren om
>hans/huns rettigheder og som svarer, man kan bare spørge !
Nævn et eksempel, vær mere specifik.
> - Det er praktisk
>taget umuligt når man ikke kender gældende lovgivning og ikke er i stand til
>at sætte sig ind i loven p.g.a svaghed, sygdom el. andet !
Det kan nok ikke være anderledes. Ukendskab til loven er ikke nogen
undskyldning til at bryde den (og derved være straffri).

>Jeg undre mig over hvordan det kan lade sig gøre at Kommunerne kan
>tilsidesætte gældende lov ?
Hvis du vil have svar på noget må du være mere konkret, nævn/beskriv
en sag. Du er for general i din kritik af kommuner, det oser langt væk
af at du helst vil diskuterer politik.

>Det er som om det er meget tilfældigt hvilke Kommuner der overholder loven ?
Der er kommunalt selvstyre, og der er forskel på hvilken farve
kommunen har, derfor er der også forskel på hvordan de administrerer.

>Findes der ikke sanktioner i form af straf - bøder, el. erstatninger til de
>borgere der er blevet svigtet ??
Jo, men igen du må være mere konkret. Alle skal jo overholde loven,
hvis man ikke gør det, kan man i de fleste tilfælde straffes.

>Er Kommunerne straffri når de ikke overholder gældende lov ??
Igen, du er for general i dit spørgsmål til at det kan besvares. Du er
så general at spørgsmålet høre til i en gruppe om politik, men det
evner du nok ikke at forstå.
/Hans

Fra : Jakob Paikin

Dato : 01-02-02 07:53

On Thu, 31 Jan 2002 23:02:09 +0100, "Danevang"
<danevang@post.cybercity.dk> wrote:

>Findes der ikke sanktioner i form af straf - bøder, el. erstatninger til de
>borgere der er blevet svigtet ??

Der findes forskellige klageinstanser, f.eks. tilsynsrådet og
Folketingets ombudsmand.

Derudover synes dit spørgsmål mere at bære præg af frustration over
tingenes tilstand end at være et egentligt juridisk spørgsmål. Jeg vil
foreslå at du tager diskussionen op i dk.politik

--
Jakob Paikin

Fra : Peder Porse

Dato : 01-02-02 17:23

Bare for fod ordens skyld..Tilsynsrådene er ikke klageinstanser.
De tager sager op af egen drift. Det er så muligt en af kilderne til de
sager, der tages op, er skriftlige "klager" - men man har ikke noget
krav på realitetsbehandling af en henvendelse til Tilsynsrådene.
Tilsynsrådene er hjemlet i dne kommunale styrelseslov. De påser alene
legaliteten i den kommunale forvaltning og dens afgørelser.

De sociale nævn er f.eks. klageinstanser, her på det sociale område, de
har deres hjemmel i den sociale lovgivning. Naturklagenævnet kan være
det på plan- og miljøområdet.

Men tilsynsrådet skal naturligvis videresende klager, der falder udenfor
deres område til det rette klageorgan, jf. forvaltningsloven.

Er i øvrigt helt enig i at det er godt, at nogen råber "Trold" når man
kan lugte én.

pp

Fra : Jakob Paikin

Dato : 01-02-02 18:36

On Fri, 01 Feb 2002 17:22:43 +0100, Peder Porse
<boesvej2@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
>sager, der tages op, er skriftlige "klager" - men man har ikke noget
>krav på realitetsbehandling af en henvendelse til Tilsynsrådene.

Så lærte jeg lidt forvaltningsret i dag (ikke et område jeg har meget
med at gøre til daglig).

>Er i øvrigt helt enig i at det er godt, at nogen råber "Trold" når man
>kan lugte én.

Ditto her. Mit indlæg havde dog også til formål at "lukke" tråden -
nemlig med en kort henvisning til et andet sted end denne gruppe...

--
Jakob Paikin

Fra : Danevang

Dato : 02-02-02 00:53

Danevang <danevang@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3ceu3$23e7$1@news.cybercity.dk...
> [...]
de
> borgere der er blevet svigtet ??
> Er Kommunerne straffri når de ikke overholder gældende lov ??

Hvorfor er det nødvendigt at nedgøre og håne en person der kommer her for at
få hjælp ?

Jeg har nu fået hjælp på mine spørgsmål fra andet sted, af en venlig og
forstående person !

Personen anbefalede Det Sociale Nævn, kapitel 10 og det var lige hvad jeg
havde brug for, for at komme videre !

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-02 12:39

> [...]
> taget umuligt når man ikke kender gældende lovgivning og ikke er i stand til
> at sætte sig ind i loven p.g.a svaghed, sygdom el. andet !

Det er derfor man kan leje en advokat.
De kan være behjælpelige.

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 07-02-02 23:13

"Danevang" <danevang@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> borgere der er blevet svigtet ??
> Er Kommunerne straffri når de ikke overholder gældende lov ??

Kære PKA,

Hvad lærer de unge i skolen i dag?

Det samme som vi gjorde vel. men det er fup og svindel.
Loven er lavet for magthaverne ikke for borgerne. Hver eneste lov
slutter med starffe bestemmelser
for borgeren.
Men hvornår har man hørt om at myndigheden starffes for overtrædelse
aldrig.

se mere om dette emne under skat, www.skatteborgeren.dk Retssikkerhed,
dvs. den manglende.
hilsen Jørgen Larsen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-02-02 23:39

In article <98c4927f811f92f9a33e75aba5c729d5.67476@mygate.mailgate.org>, Jørgen Larsen wrote:

[klip - et trolde indlæg]

ignorer Hr. Jørgen Larsen, det er et trolde indlæg.

JonB