Firsermodeller - igen :JERES mening ønskes
Fra : Hanne Buhl & Peder S~

Dato : 31-01-02 15:39

Hej - jeg har overvejet en Honda VF1000R fra 1986 set til salg på
www.classicbikes.co.uk.

- Er der nogler der kender modellen ?
- Stærke/svager sider ?
- er den solgt i Danmark ?
- sælger forlanger ca. 3000 Gbp = 36.000 dkr for den - men vil den ca koste
med DK afgift ?

På forhånd tak

Peder Sterll, CB 750 K2, 1975

Fra : Asger Steffensen

Dato : 01-02-02 19:49

"Hanne Buhl & Peder Sterll" <STERL@POST11.TELE.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Stærke/svager sider ?
> - er den solgt i Danmark ?
> - sælger forlanger ca. 3000 Gbp = 36.000 dkr for den - men vil den ca

Der var en artikel i TN i forb. med Hondas jubilæum, hvornår var det nu det
var. Der blev den vist nævnt som en af Hondas mindre heldige modeller.
Generelt lider VF modellerne vist af svage knastaksler!
Hvis jeg personligt skulle gå efter en Honda med V4-motor ville jeg kigge på
VFR750. Skulle det være en 1000'er måtte det blive CBR.

Asger
ZX-10

Fra : mc

Dato : 01-02-02 20:33

"> var. Der blev den vist nævnt som en af Hondas mindre heldige modeller.
> Generelt lider VF modellerne vist af svage knastaksler!

Du har ret i at den er nævnt som en af de mere uheldige modeller, men det
skyldes mest af alt dens vægt/effekt forhold.. den var næste outdatet før
den kom på marked.
Med hensyn til svage knaster tror jeg ikke det gælder for lige netop denne
model, den har ikke det samme system som øvrige VF´er, VF 1000 R`s knast
adskiller sig fra de andre ved at være tandhjuls trukket, hvor de andre er
kæde trukket, hvis jeg ikke tager helt fejl, det at den er tandhjuls trukket
er også med til at øge vægten lidt...

Alt i alt kan man sige at cyklen er mest et samle objekt, der er dyr i
vedligehold.

Tænk også på at den engang har kostet ca. 220.000.- på gaden i dk !! det vel
at mærke i 1986 Hvem sagde dyrt legetøj.

Mht. afg. så tror jeg den ender et sted omkring 45 - 55.000.- ( dette er et
skud ud fra den afg. jeg har hørt, fra en anden VF 1000 R, som ikke er ret
pæn og har mange km på bagen ) da cyklen jo faktisk står i en meget pæn
stand med forholdsvis få km. ( 25.500 ) !

Mvh
Mc

Fra : Armand

Dato : 02-02-02 01:13