Exel går ned med Fejl 2 !!!
Fra : Henrik Krogh

Dato : 31-01-02 21:33

Øv
Jeg har fundet et dejligt regneark hvor jeg kan kontere og køre regnskab
- det er skrivebeskyttet og skal gemmes "arkiver som" meeeen efter at
det er gemt går exel ned med en fejl 2 - nogen ideer til hvad jeg kan
gøre
jeg kører Power Macintosh 7200/90 system 8.6 - exel 98
vh
Henrik

Fra : Jan Østergaard

Dato : 01-02-02 07:50

I windows kan man ændre skrivebeskyttelsen ved at højreklikke på filen i stifinderen, og fjerne hakket i skrivebeskyttet. Jeg går ud fra at man kan gøre noget tilsvarende hvis man bruger Mac.

Med venlig hilsen
Jan Østergaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-02 16:06

Hej Jan

Det kan man også i indstillingerne til Excel til Mac, men jeg går udfra, at Henrik bruger et færdigt setup, som måske er låst for ikke at der skal gå 'kuk' i opsætningen.

Men det har normalt ikke noget med selve Excel programmet at gøre, - at den går ned eller ej, - det er normalt kun et RAM problem i kombination med styresystemets version og skrifttyperne, der
bruges.

mvh. Erik Richard

Jan Østergaard wrote:

> I windows kan man ændre skrivebeskyttelsen ved at højreklikke på filen i stifinderen, og fjerne hakket i skrivebeskyttet. Jeg går ud fra at man kan gøre noget tilsvarende hvis man bruger Mac.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henrik Krogh

Dato : 02-02-02 21:10

Jeg har tildelt programmet 50 mb ram og installeretden der opdatering og
kørt et fejlretningsprogram der skulle rette noget med geneva skrifter -
men det bevirker bare at nu går arket ned og fryser hele maskinen - så
jeg må selv igang med koder og formler - eller er der et godt forslag?
vh Henrik Krogh

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-02-02 06:58

Hej Henrik

Når du har åbnet arket, prøv så at gøre, som Jan Ø foreslår. Gå ind i Excel
indstillingerne og find der indstillingerne til beskyttelse af arket. Afmarker
beskyttelsen og gem indstillingerne.

Hvis du er bange for at miste noget i det opr. ark, så kan du jo dublere det og
arbejde med kopien istedet for. For at dublere, marker arket en enkelt gang og
tryk på COM+D, så får du en identisk kopi af originalen.

mvh. Erik Richard

Henrik Krogh wrote:

> [...]
> men det bevirker bare at nu går arket ned og fryser hele maskinen - så
> jeg må selv igang med koder og formler - eller er der et godt forslag?

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired

Fra : Henrik Krogh

Dato : 04-02-02 01:14

Tak for rådene - arket kræver kode for at blive låst op - så jeg er gået
igang med at lave et selv det går fint jeg har dog besvær med lookup
funktionen - men køber et exel hæfte i morgen - jeg tror jeg er blevet
bidt at regnearkene. Vh Henrik Krogh

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-02-02 01:44

In article <1f7238u.qsh9x4pvdwicN%henrik.krogh@bigfoot.com>,
henrik.krogh@bigfoot.com (Henrik Krogh) wrote:

> [...]
> igang med at lave et selv det går fint jeg har dog besvær med lookup
> funktionen - men køber et exel hæfte i morgen - jeg tror jeg er blevet

Bare lige for god ordens skyld - der er ikke et kolon i filnavnet, vel?

Fra : Henrik Krogh

Dato : 04-02-02 18:24

næhhhhh det er ikke det....

henrik