CO2-anlæg
Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-01-02 20:41

Hej NG;

Kan vi få nogle tips mht CO2-anlæg?

Hvad koster de?

Hvad kan de, er det med automatisk eller manuel regulering?

Gode modeller samt forhandlere?

Det er tiltænkt et akvarie på 325l.

mvh

Martin Sørensen

--
Fjern ".ingenspam" fra email

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 31-01-02 21:05

> Hej NG;
>
> Kan vi få nogle tips mht CO2-anlæg?
>
> Hvad koster de?

Du kan lave dem selv for 100,- eller købe dem færdige fra 1000,- og op.

> Hvad kan de, er det med automatisk eller manuel regulering?

Begge dele fåes.

Laver du det med gæring må du IKKE forsøge at bremse flowet, går du det
alligevel opdager du hurtigt hvorfor jeg sagde du ikke måtte, så springer
flasken måske.

Dem med trykflaske kan du regulere med bubbler/sekund og det er ganske godt
nok.
Men er du teknik freak kan du styre med pH måler osv.

> Gode modeller samt forhandlere?
>
> Det er tiltænkt et akvarie på 325l.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-01-02 21:47

In article <3c59a32b$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Soren 'Disky'
Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote:

> Du kan lave dem selv for 100,- eller købe dem færdige fra 1000,- og op.

Fortæl lidt mere om selvbyg, har du evt link(s)?

> Begge dele fåes.
>
> Laver du det med gæring må du IKKE forsøge at bremse flowet, går du det
> alligevel opdager du hurtigt hvorfor jeg sagde du ikke måtte, så springer
> flasken måske.

Jotak, det kan jeg godt regne ud (jeg er kemiingeniør, eksamensprojekt i
risikoanalyse . Jeg har bare en 1,5l sodavandsflaske med lidt slange og
en luftsten. Da jeg var lidt forsigtig hang luftstenen ikke ret dybt, nu
har jeg sænket den næsten til bunden.

Det har kørt nogle måneder, men som du siger er det jo svært at styre.

Men det er jo herligt low-tech (billigt)

> Dem med trykflaske kan du regulere med bubbler/sekund og det er ganske godt
> nok.
> Men er du teknik freak kan du styre med pH måler osv.

Både min naturlige inklination og vores budget siger "keep it simple (stupid)"

På forhånd tak,

Martin

--
Fjern ".ingenspam" fra email

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-02-02 07:09

> [...]
> risikoanalyse . Jeg har bare en 1,5l sodavandsflaske med lidt slange og
> en luftsten. Da jeg var lidt forsigtig hang luftstenen ikke ret dybt, nu

Hehe okay, så skulle man kunne gå ud fra du godt ved hvad der sker

> Det har kørt nogle måneder, men som du siger er det jo svært at styre.
>
> Men det er jo herligt low-tech (billigt)

korrekt.

> Både min naturlige inklination og vores budget siger "keep it simple
(stupid)"

Jeg synes personligt det er alt for besværligt med en flaske, men jeg er
også lidt af en teknik freak (data/svagstrømsingeniør)

Fra : Kent Christensen

Dato : 01-02-02 12:14

"Martin Sørensen" <santana.sorensen.ingenspam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan vi få nogle tips mht CO2-anlæg?
>
> Hvad koster de?
>
> Hvad kan de, er det med automatisk eller manuel regulering?

Hej Martin

Har du set tråden under "CO2 efter sukker/gær metoden - hvordan?" .
Der har jeg beskrevet en gær/sukkerblanding, som ikke kræver meget
pasning.

Vh
Kent