Hurtigt prisråd be' om
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-01-02 17:32

Hej alle

Hvad må jeg give for en "ny" IMAC Flower Power 500?

Den står til 9995,- i butikken. De er gået med til 5000,-

Er den det værd?

venlig hilsen

Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 31-01-02 17:59

Martin Ammentorp <ammentorp@NoSpamget2net.dk> wrote:

> Hej alle
>
> Hvad må jeg give for en "ny" IMAC Flower Power 500?
>
> Den står til 9995,- i butikken. De er gået med til 5000,-

> [...]

jeg syntes det er en ok pris, for en lækker mac, du kan sagtens kører os
X på den.
--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Michael Holm

Dato : 31-01-02 18:13

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> jeg syntes det er en ok pris, for en lækker mac, du kan sagtens kører os
> X på den.

og dog check lige det her
http://www.mediamac.dk/index.php3?page=news:show,id=6502
(tilbud hos fredgård)

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 31-01-02 18:26

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> og dog check lige det her
> http://www.mediamac.dk/index.php3?page=news:show,id=6502
> (tilbud hos fredgård)

Men den tilbyder egentligt ikke mere end den Martin er ude efter. Jeg
mener den eneste forskel er Rage 128 ultra grafikkortet med 16 mb VRam
(modsat det 8 mb rage 128-kort der sidder i iMac 500 FP) - og det er vel
lidt meget at smide 2.000 efter det?

--
mojn, Jesper

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 31-01-02 18:30

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> mener den eneste forskel er Rage 128 ultra grafikkortet med 16 mb VRam
> (modsat det 8 mb rage 128-kort der sidder i iMac 500 FP) - og det er vel

Jeg var vist lidt hurtig der - i følge mediamac har 'Fredgaards iMac'
også kun et rage 128 pro - og _ikke_ et ultra.

Tjek i øvrigt dette link: <http://www.lowendmac.com/imacs/2001-int.html>

--
mojn, Jesper

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-01-02 18:28

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> og dog check lige det her
> http://www.mediamac.dk/index.php3?page=news:show,id=6502
> (tilbud hos fredgård)

Er tjekket - 7000,- for en snow. Er specs så meget bedre??

Hvolken type RAM skal jeg købe, for de 64 der sidder i er da nøsten
løwn....

venlig hilsen

Martin

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 31-01-02 18:41

Martin Ammentorp <ammentorp@NoSpamget2net.dk> wrote:

> Er tjekket - 7000,- for en snow. Er specs så meget bedre??

Tilsyneladende ikke. 64 mb ram og 20 gb hd. Jeg kan ikke helt finde ud
af om det er med CD-RW (der står i hvert fald ikke noget om det i
annoncen i politiken i dag).

> Hvolken type RAM skal jeg købe, for de 64 der sidder i er da nøsten
> løwn....

Standard PC-100 SDRAM fra den lokale pc-pusher. Installer 256 mb ekstra
- så har du 320 mb og det er helt fint til f.eks. OS X.

--
mojn, Jesper

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-01-02 20:53

Tak til alle

Svinet er købt, startet op, udvidelser ordnet etc.

Pris: 4700 (fik 300 ekstra rabat pga mit brok over RAM'en)

Fedt mand - og fruen synes den er så feed - pænere end hendes Snow på
arbejdet.

venlig hilsen

Martin

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 31-01-02 21:10

Martin Ammentorp <ammentorp@NoSpamget2net.dk> wrote:

> Tak til alle
>
> Svinet er købt, startet op, udvidelser ordnet etc.
>
> Pris: 4700 (fik 300 ekstra rabat pga mit brok over RAM'en)

Cool - må vi så ikke høre hvorhenne du købte den? ;)

--
mojn, Jesper

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-02-02 11:19

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Cool - må vi så ikke høre hvorhenne du købte den? ;)

Var det ikke dem der var tilbage i Elgiganten ved IKEA i Gentofte ?

--
Ciao Jesper ) http://www.gylling.net/
How do you tell a communist? Well, it's someone who reads

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-02-02 14:50

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Cool - må vi så ikke høre hvorhenne du købte den? ;)

Nogen har da gættet rigtigt: Elgiganten. Men det var nu i Næstved.

Ringer man på 82310000 kommer man til en central service-afdeling, hvor
de har en fortegnelse over hvilke butikker, der har hvilke MAC'er. Ring,
og fortæl du er MAC-mand, og at du ved, at modellen er fra sommeren 2001
(eller lidt før) og foreslå en handel. Måske er du ligeså heldig som
jeg. Eller heldigere (desværre var der for 4 måneder siden, og altså
efter de sluttede deres MAC-salg i Næstved også en 600 MHz maskine, men
den var altså røget).

I Næstved står nu to 400 MHz modeller: En tangerine samt en Indigo.

held og lykke

venlig hilsen

Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 01-02-02 10:57

> [...]

> Pris: 4700 (fik 300 ekstra rabat pga mit brok over RAM'en)
>
> Fedt mand - og fruen synes den er så feed - pænere end hendes Snow på

ja det er synd at de gik væk fra flowerpower

men tillykke

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-01-02 18:19

Martin Ammentorp <ammentorp@NoSpamget2net.dk> wrote:

> Den står til 9995,- i butikken. De er gået med til 5000,-
>
> Er den det værd?

Det vil jeg mene! Er det ikke den med cd-rw?! Alene den er jo de tusind
kroner værd. Husk af få OS X med i pakken. (Jeg kan ikke huske om den
fulgte med i sin tid, men mon ikke du kan overbevise dem om at en Mac
kun er noget værd med et styresystem til

Hvem sælger dem i øvrigt til denne pris?

Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-01-02 18:28

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Hvem sælger dem i øvrigt til denne pris?

ja du, der er sgu' kun een (samt en Tangerine 400 og en Indigo 400 DV) -
så jeg ved ikke om jeg tør svare.

Men det rimer (næsten) på elefanten

venlig hilsen

Martin

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 31-01-02 18:17

> [...]

> Hej alle
>
> Hvad må jeg give for en "ny" IMAC Flower Power 500?
>
> Den står til 9995,- i butikken. De er gået med til 5000,-

Ja - helt sikkert! Den har jo endda CD-RW indbygget.

--
mojn, Jesper