Grafikkort til Adobe programmer
Fra : Thomas

Dato : 31-01-02 16:09

Hej!

Jeg skal ud og købe et hurtigt grafikkort som kun skal bruges til diverse
Adobe programmer(Indesign, Photoshop osv.)
Jeg ved bare ikke hvad jeg skal kigge efter når det er til den slags brug!!
De informationer jeg kan finde handler alle om grafikkort til spil!

Er der nogen der kan guide mig lidt til hvad jeg skal købe?

/Thomas

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-01-02 16:24

Jeg er fornyligt skiftet fra et Matrox (Marvel G450, 32 MB DDR) til et
GeForce 2 MX400 (64 MB DDR).

Det er godt nok ikke det bedste GeForce kort - det vidste jeg godt da jeg
fik det - men jeg er lidt imponeret hvor meget langsommere det er end mit
gamle Matrox kort, når det gælder 2D. I 2D er Matrox klart bedre, mens
GeForce er klart bedre i 3D.

Et eksempel: Når RAM tælles op i POST (Power On SelfTest), før tog det max 1
sekund - nu 10 sekunder.

Jeg arbejder en del i store (>50 MB) Tif filer og her er GeForce kortet
ulideligt langsomt i 32 bit farver!
Jeg har skiftet ned til 16 bit farver for at kunne lave arbejdet...

Så til dit valg: Matrox, Matrox eller Matrox !
Jeg tror selv at jeg skal have et G550, men det må lige vente lidt.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 31-01-02 17:23

"Michael Lund Sørensen" wrote:

> [...]
> fik det - men jeg er lidt imponeret hvor meget langsommere det er end mit
> gamle Matrox kort, når det gælder 2D. I 2D er Matrox klart bedre, mens

Mon ikke det snare er et driver spørgsmål.

Man kan ihvertfald ikke sige alle GeForce256/2/3/4 kort er ens, ram,
taktfrekvens og gpu-type betyder en del.

> Et eksempel: Når RAM tælles op i POST (Power On SelfTest), før tog det max 1
> sekund - nu 10 sekunder.

??? Du må havde pillet ved noget andet for det er altså ikke grafikkortet som
bestemmer hastigheden i ram testen.

> Jeg arbejder en del i store (>50 MB) Tif filer og her er GeForce kortet
> ulideligt langsomt i 32 bit farver!
> Jeg har skiftet ned til 16 bit farver for at kunne lave arbejdet...

Er du sikker på det ikke skyldes din PC har for lidt ram i din maskine?

> Så til dit valg: Matrox, Matrox eller Matrox !

Der er ingen tvivl om at Matrox laver gode kort til 2D og der er også problemer
med billedkvaliteten på mange af Geforce kortene, men jeg tror nu ikke så sikker
på at der er den store hastighedsforskel i 2D.

> Jeg tror selv at jeg skal have et G550, men det må lige vente lidt.

Jeg vil mene at et ATI Radeon 7500 (evt. 8500) kunne være et godt kort til det
hele, skal det være Matrox så betyder det vidst cirka 0 om det hedder G400, G450
eller G550.

Mvh

Bruno

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-01-02 18:04

> Mon ikke det snare er et driver spørgsmål.

???

> Man kan ihvertfald ikke sige alle GeForce256/2/3/4 kort er ens, ram,
> taktfrekvens og gpu-type betyder en del.

Der er hel klart forskel og mit hører til i den billige ende, indrømmet.

> ??? Du må havde pillet ved noget andet for det er altså ikke grafikkortet
som
> bestemmer hastigheden i ram testen.

Næe, men det går dælemende langsomt, og det skyldes at tallene skrives ud
til skærmen og der var Matrox'et klart hurtigere.

> Er du sikker på det ikke skyldes din PC har for lidt ram i din maskine?

Jeg har "kun" 1½ GB SD-ram/133 MHz. Det var nok til Matrox kortet.

> [...]
det
> hele, skal det være Matrox så betyder det vidst cirka 0 om det hedder

De nye ATI kort ser gode ud, helt klart.
Der er ikke meget forskel på Matrox kortene.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Cleaner

Dato : 31-01-02 18:23

On 31 Jan 2002 16:09:00 +0100, "Thomas"
> [...]

>De informationer jeg kan finde handler alle om grafikkort til spil!
>
>Er der nogen der kan guide mig lidt til hvad jeg skal købe?

Hej

Du skal købe grafikkort af mærkerne Matrox eller ATI !

Cleaner