Denne uge i værkstedet + Gæt en motor
Fra : Søren Lindholt

Dato : 31-01-02 13:30

Min tur til at have denne overskrift. Billeder ligger i dk.binaer.motor
under samme sub.

Som nogen måske husker skilte jeg for et par uger siden min WR200 til
sidste skrue under muntre tilråb fra Mikke C, Rittig og Gruby. I sidste uge
blev den så pulverlakeret i den nydeligste blå nuance, og mandag gik jeg i
gang med at samle stadset igen.
Onsdag aften sent var jeg nået så langt :Image391 og Image393

Adskillelsen tog 2,5 time, mens rengøring, klargøring mv af stumperne har
taget over 10 timer indtil nu, mens samlingen nok vil tage 3-5 effektivt.
Alene rustsmuler, sand, stålkugler fra rengøringen hos maleren tog næsten
en time at liste ud af ventilationshullerne. Til gengæld er det nu givetvis
DKs eneste WR200 med hulrumsbehandling med Tectyl.

Jeg må konkludere at rengøringen af dele der har medvirket til hård
offroad/enduro i ti år under skiftende ejere har været en ganske alvorlig
tidrøver, men jeg har dog lært noget undervejs der kommer til nytte en
anden gang, og også nok er værd at dele ud af.

Bla. har det vist sig at det bedste til at rengøre plasticskærme osv, der
er grundigt beskidte er gammeldags brun sæbe!! Selv ikke Alusil/Altradan
kan hamle op her. Jeg kæmper stadig en hård kamp med bremsecalibrene der er
belagt med noget sort snask der har vist sig modstandsdygtig overfor alle
kemiske angreb. Nogen af delene har jeg nu prøvet at penlse med ren Alusil,
og pakke det ind i lufttæt folie. Resultatet åbenbares i slutningen af
ugen.

Bagsvingeren er jeg ved at forsøge at fjerne malingen på, for at give den
en grovpolering, med efterfølgende aludine behandling.
(Image389)

Og tirsdag aften lukkede vi lige kasketten op, og minsandten om ikke der
skal en ny prop i. Den gamle er både slidt og bærer mærker fra en
nær-sætter. Cylinderen er nogenlunde OK, og får lov at køre videre.

(Image406). Stemplet til højre er DTens halvsmeltede fra Sjørringræs sidste
år hvor den åbenbart gik for magert i kulden eller noget??

Og så kan vi slutte med en lille quiz. Se på Image395 og Image398 og gæt:
   Hvor mange motorer står der under bordet?
   Hvlken MC hører de hjemme på?

Præmien er en stor pose jord jeg har fejet op ude på vaskepladsen. Det er
en unik jordsammensætning der indeholder sand-, gødnings- og humuspartikler
fra store dele af DK.

Og til slut: Image 408: Man har vel dørmåtte det passer sig...

--
Søren
s@motortosse.dk

Fra : Søren Lindholt

Dato : 01-02-02 11:11

Søren Lindholt <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in article
<01c1aa53$06bafdd0$b07610ac@pc4148>...
> Min tur til at have denne overskrift. Billeder ligger i dk.binaer.motor
> under samme sub.

Efter folkeligt krav har jeg lagt billederne up på hj. siden.--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 01-02-02 11:48

Jeg har jo indgivet første gæt, men gentager det gerne:

Den er svær, men fra venstre mod højre:
1. Rotax123 fra en AF1'er
2. DT125R
3. Meget svær, men det kunne være en XT350
4. Lige så svær, men det er en 2T så det kunne godt være en WR200
5. BS 3,5 hk ved vandret aksel, måske en tuningsmulighed til Mikkels MZ

Mads Lund
KX 1/2 L

Fra : Søren Lindholt

Dato : 01-02-02 13:11

Svar gives efter MasterMind-princip:
Sort: Rigtig motor, rigtig placering.
Hvid: Rigtig motor, men ikke rigtig placeret.
Blank: Forkert motor.

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
<Ymu68.57$GI4.4553@news.get2net.dk>...
Sort   > 1. Rotax123 fra en AF1'er
Hvid    > 2. DT125R
Blank   > 3. Meget svær, men det kunne være en XT350
Hvid   > 4. Lige så svær, men det er en 2T så det kunne godt være en WR200
Sort   > 5. BS 3,5 hk ved vandret aksel, måske en tuningsmulighed til Mikkels
MZ

--
Søren
quizmaster@motortosse.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 01-02-02 13:26

> [...]
> Hvid > 4. Lige så svær, men det er en 2T så det kunne godt være en WR200
> Sort > 5. BS 3,5 hk ved vandret aksel, måske en tuningsmulighed til

Øv nu gjorde du det forkert, du skulle bare have oplyst, 2 sorte + 2 hvide +
1 blank, så man selv skulle regne ud hvilke der var rigtige.

Men jeg kan jo nok komme på 4 sorte ved at bytte DT og WR gættene (omend det
undre mig at du har toppen på WR'en på billedet). Så er der bare klump 3
tilbage, hmmmmmmm den skal jeg have et bedre billede af.

Mads
Ninja9RT

Fra : Søren Lindholt

Dato : 01-02-02 13:35

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
<lOv68.86$GI4.4893@news.get2net.dk>...
> [...]
> undre mig at du har toppen på WR'en på billedet). Så er der bare klump 3
> tilbage, hmmmmmmm den skal jeg have et bedre billede af.

Nå ja self, jeg kom til at bruge børnereglerne

4 sorte, 1 blank

Må lave en ny test her i w.e.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 03-02-02 22:52

"Søren Lindholt" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en
> Nå ja self, jeg kom til at bruge børnereglerne
>
> 4 sorte, 1 blank

Nå, der skal altså mere hjælp til. Man må godt bruge samme "farve" flere
gange

S.