WinTV PVR
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-01-02 12:41

Jeg har lånt et Hauppauge WinTV PVR med hensyn til vurdering og evt køb.

Det har nogle gode sider: Flot billede, Nem installation, og efter min
mening god hardware MPEG2 komprimering (fx direkte til SVCD)

Men der er også nogle fæle minuser, som jeg ikke rigtigt forstår:

Jeg kan ikke optage fra S-Video og alm video indgangen. Billedet står flot
på skærmen, men den nægter at optage. Nogen der kender til det ? - Det er
ikke kopibeskyttede materiale jeg prøver at optage, men egne optagelser.
Jeg bruger nyeste programpakke, v1.5.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : TBC

Dato : 31-01-02 14:23

"Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk> skrev i en meddelelse

>snip< efter min
> mening god hardware MPEG2 komprimering (fx direkte til SVCD)

Nå ???? ingen flimmer i kraftige farveflader (f.eks et pøvebillede) ???

> Jeg kan ikke optage fra S-Video og alm video indgangen. Billedet står flot
> på skærmen, men den nægter at optage. Nogen der kender til det ?

Nej, når først videoindgangende er blevet addede som kanal (S-VHS ligges som
reglen på kanal 200 af PVR's software) optager den ligesåvel via
videoindgangende som dens egen tuner hjemme hos mig.

TBC

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-01-02 14:58

> Nå ???? ingen flimmer i kraftige farveflader (f.eks et pøvebillede) ???

Jo det er der godt nok. Det havde jeg ikke tjekket.

> [...]
> reglen på kanal 200 af PVR's software) optager den ligesåvel via
> videoindgangende som dens egen tuner hjemme hos mig.

Det hjalp gevaldigt! Tak.

Hvilke programmer kan afspille dine MPEG2's ? Jeg kan kun afspille med
WinTV, PowerDVD og Flask (uden lyd).
Hvad med WinCoder, som du har omtalt positivt, kan det ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : TBC

Dato : 31-01-02 17:41

> Hvilke programmer kan afspille dine MPEG2's ? Jeg kan kun afspille med
> WinTV, PowerDVD og Flask (uden lyd).

Jeg bruger selv først og fremmest WinDVD med costom settings (og indimellem
PowerDVD), og når de er instalerede mener jeg også at huske at Windows
medieplayer er i stand til det.
- Flask bruger jeg kun ved komprimering til DivX

> Hvad med WinCoder, som du har omtalt positivt, kan det ?

Nu er jeg på ferie og ikke hjemme og kan derfor ikke tjekke det. Det jeg
omtalte positivt ved WinCoder var dog selve dens software encoding TIL
MPEG2. Wincoder er lavet af intervideo som også har lavet WinDVD, så jeg vil
tro at det er akkurart samme codecs og kvalitet der gør sig gældende ved
afspilning.

TBC

Fra : Thomas Rohde

Dato : 02-02-02 00:01

"Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk> wrote in message
> Det har nogle gode sider: Flot billede, Nem installation, og efter min

Kan du ikke poste nogle sekunder mpeg i dk.binaer, så vi kan se kvaliteten?

Mvh. Thomas

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-02-02 01:13

Jeg har smidt et lille klip - en bagatel af 19 MB !
Som jeg skriver kan ikke alle programmer afspille den, men fx PowerDVD 3 & 4
kan.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen