Toast problem i OSX - HJÆLP
Fra : DeHunto

Dato : 31-01-02 11:02

Hej,

Min Toast 5.1.1 vil ikke starte i OSX, den bounser et par gange i dokken
hvorefter den quitter. (virker fint i OS 9) Jeg har prøver at afinstallere
og geninstallere, men Toast virker stadig ikke. Jeg har ligeledes ledt efter
løsninger på Roxie's support sider og ikke fundet noget brugbart. Jeg køre
OSX 10.1.2 US.

Nogen ideer til hvor problemet ligger.

Venligst
Dan

PS.
Da jeg bruger en UNIX formateret HD til min OSX installation kan jeg ikke få
lov til at installere Macromedia Shockwave Player  -  8.5.1. Installeren
siger at den ikke kan installere på / da det er en UNIX formateret disk.

Så skulle der være en der har fået Shockwave installeret på en HFS disk med
OSX, der vil være sød og sende komponenterne til Shockwave fra mappen
Internet Plug-ins i /Library/Internet Plug-ins til mig i en stuffit fil, så
vil jeg blive meget glad.

På forhånd tak Dan

Fra : Michael Holm

Dato : 31-01-02 11:38

DeHunto <dan@adsistance.dk> wrote:

> [...]
> løsninger på Roxie's support sider og ikke fundet noget brugbart. Jeg køre

sorry, men nope, funker fint her...

> [...]
> OSX, der vil være sød og sende komponenterne til Shockwave fra mappen
> Internet Plug-ins i /Library/Internet Plug-ins til mig i en stuffit fil, så

kunne kun finde en Shockwawe ting i mappen, men den skulle gerne være i
din mailbox nu

--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-01-02 12:40

DeHunto <dan@adsistance.dk> wrote:

> Nogen ideer til hvor problemet ligger.

din UFS disk - hvorfor har du ikke instaleret X på en HFS+ partition?

<icq:131382336>

Fra : DeHunto

Dato : 31-01-02 13:06

> din UFS disk - hvorfor har du ikke instaleret X på en HFS+ partition?

Tjaeeee, jeg læste i en Amerikansk nyheds gruppe at det faktisk var en
fordel.... Hvorfor ved jeg ikke, men jeg begynder at tvivle..

-Men kan det være derfor at Toast ikke virker, selv om at den ikke er
installeret på UFS disken men på en HFS partition.

Dan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-01-02 15:34

> Tjaeeee, jeg læste i en Amerikansk nyheds gruppe at det faktisk var en
> fordel.... Hvorfor ved jeg ikke, men jeg begynder at tvivle..

Man skal ikke tro på alt hvad man læser på usenet UFS har to fordele
frem for HFS+:

1) case sensitiv, kan have betydning hvis der arbejdes med *nix
programmer
2) sikkeerhed, en HFS+ disk kan mountes i MacOS 9 hvorved man kan omgå
filtilladelser.

Selv hastighed og stabilitet er bedre på HFS+. Ingen Classic og de mange
Carbon programmer vil ikke afvikles fra UFS diske.

> -Men kan det være derfor at Toast ikke virker, selv om at den ikke er
> installeret på UFS disken men på en HFS partition.

Det skal jeg ikke kunne sige - hvordan har du opgraderet din toast?

<icq:131382336>

Fra : DeHunto

Dato : 31-01-02 16:57

> Det skal jeg ikke kunne sige - hvordan har du opgraderet din toast?

Installeret 5.0 fra cd'en og der efter opgraderet til 5.1
Præcis som læs txt dokumentet forskriver....

Forinden den nye installation, afinstallerede jeg Toast + præference
filer...

Dan

Fra : Michael Holm

Dato : 31-01-02 18:03

> [...]
> Præcis som læs txt dokumentet forskriver....
>
> Forinden den nye installation, afinstallerede jeg Toast + præference

5'eren kører jo i Classic, og når man installer os X versionen, så
kigger den jo efter den oprindelige...og hvis den var afinstalleret...?
man må først slettte den gamle efter installationen af den nye os X
version...

Fra : DeHunto

Dato : 31-01-02 21:17

> [...]
> kigger den jo efter den oprindelige...og hvis den var afinstalleret...?
> man må først slettte den gamle efter installationen af den nye os X

Det var præcis hvad jeg gjorde. Afinstallerede alt. Installerede 5 i OS9,
bootede op i OSX og opgraderede.

Dan

Fra : Michael Holm

Dato : 01-02-02 10:55

> Det var præcis hvad jeg gjorde. Afinstallerede alt. Installerede 5 i OS9,
> bootede op i OSX og opgraderede.
>
> Dan
ok jeg misforstod dig,
ang. shockwave fik du hentede de sidste dele i går på det link jeg
sendte, og virker shockwave nu ?!

Fra : DeHunto

Dato : 01-02-02 11:27

> ok jeg misforstod dig,
> ang. shockwave fik du hentede de sidste dele i går på det link jeg
> sendte, og virker shockwave nu ?!

Yep, og mange tak. Nu er det en fornøjelse at surfe på nettet igen.

Dan