Farvel scrollbar?
Fra : Per Kristensen

Dato : 31-01-02 11:13

Jeg har en html side, hvor jeg gerne vil have fjernet scrollbaren ude i
højre side. Der bruges ikke frames. Hvordan er det nu man gør det?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-02 11:25

Thu, 31 Jan 2002 11:13:06 +0100, skrev "Per Kristensen"
<pzk@crayon.dk>:

>Jeg har en html side, hvor jeg gerne vil have fjernet scrollbaren ude i
>højre side.

Hvad vil du?

Have scrollbaren farvet eller fjernet?

Ingen scrollbar, virker i alle browsere, men kan ikke valideres:

Kan valideres, men virker ikke i Netscape 4 og Opera:
<head>
<!--
body   {overflow: hidden}
-->

Farvet srollbar, virker i IE 5.5+ og Konquror:

<head>
<!--
body   {
   scrollbar-3d-light-color:blue;
   scrollbar-arrow-color:red;
   scrollbar-base-color:black;
   scrollbar-dark-shadow-color:green;
   scrollbar-face-color:yellow;
   scrollbar-highlight-color:red;
   scrollbar-shadow-color:blue;
   }
-->
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Per Kristensen

Dato : 31-01-02 11:36

> Hvad vil du?
>
> Have scrollbaren farvet eller fjernet?

Ja fjernet, hvem snakker om farver?

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 31-01-02 11:31

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en html side, hvor jeg gerne vil have fjernet scrollbaren ude i
> højre side. Der bruges ikke frames. Hvordan er det nu man gør det?

Går ud fra, du kun vil have den til at forsvinde når der ikke er behov for
den?

Hvis det skal virke i alle browsere:
*Denne kan ikke valideres.*

I StyleSheet gøres det således:
body {overflow: auto}

Det er dog kun i IE5+ den virker tilfredsstillende

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 31-01-02 11:37

> Går ud fra, du kun vil have den til at forsvinde når der ikke er behov for
> den?

Nej den skal altid være slået fra så det er vel <body scroll="no"> ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-02 11:55

Thu, 31 Jan 2002 11:36:42 +0100, skrev "Per Kristensen"
<pzk@crayon.dk>:

>Nej den skal altid være slået fra så det er vel <body scroll="no"> ?

Ja - og jeg læste din overskrift som farvet og ikke farvel, må
have stærkere briller.