Fejl ved kompilering af makro
Fra : Jesper Olsen

Dato : 31-01-02 10:40

Hej nyhedsgruppe

Jeg har et problem som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med.

For nogle år siden lavede jeg en makro i Word til Windows 95, ver. 7.0.

Jeg har nu fået installeret Microsoft Office XP, og når jeg skal køre
makroen fremkommer en fejl i f.m. kompileringen.

Det viser sig at proceduren jeg har lavet i makroen er for stor da en
procedure ikke må være større end 64 K.

Jeg har kun lavet en stor procedure i makroen og den skal altså deles op i
flere mindre procedurer.

Hvordan gør jeg det ?

Med venlig hilsen
Jesper Olsen

Fra : Harald Staff

Dato : 31-01-02 11:34

Hei Jesper

Sub Gammelmakro()
Dim i As Integer
Dim j As Integer
For i = 1 To 3
MsgBox "Davs " & i
Next
For j = 1 To 3
MsgBox "Farvel " & j
Next
End Sub

Sub NyMakro()
Call Del1
Call Del2
End Sub

Private Sub Del1()
Dim i As Integer
For i = 1 To 3
MsgBox "Davs " & i
Next
End Sub

Private Sub Del2()
Dim j As Integer
For j = 1 To 3
MsgBox "Farvel " & j
Next
End Sub

HTH. Beste hilsen Harald
"Jesper Olsen" <jo@plentreprise.dk> skrev i melding

Fra : Jesper Olsen

Dato : 05-02-02 11:00

Tak for løsningen med at dele en procedure op i flere procedurer.

Nu er mit næste problem bare at variablerne i den ene procedure gerne skulle
kunne bruges i den anden procedure.

Man skulle også gerne kunne kalde et mærke i den ene procedure som findes i
en anden procedure.

feks.

Procedure 1
goto mærke

Procedure2
:mærke

Findes der en løsning på ovenstående 2 problemer ?