Visual Studio -> Visual Studio .NET
Fra : Andy Dufresne

Dato : 31-01-02 09:39

Skal man have 'Visual Studio .NET'??? - Jeg kan ikke finde ud af, om jeg
skal skifte. Hvad er fordelene... Egentlig er jeg godt tilfreds med Visual
Basic 6, men man skal vel også følge med, ellers kommer der vel senere
problemer??!!??!!??

Fra : Carsten Suurland

Dato : 31-01-02 13:36

Hej Andy

Under alle omstændigheder så gør dig selv en tjeneste ved at sætte dig ind i
..NET
VB.NET er den nuværende VB overlegent!

Derfor kan du være sikker på, at der fremover (læs: snarest) vil blive
fokuseret på .NET platformen i forbindelse med nye større udviklingsopgaver,
også selvom det er fristende at blive ved det man kender.

/Carsten Suurland

Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 31-01-02 23:04

Hej Carsten

Du har ret i at man kan få meget ud af at opgradere.

Jeg har hørt/læst at de 'gamle' VB6 programmer ikke kan køre med .NET!! man
skal omskrive alt - er dette korrekt?

Johnny Jensen

Fra : Carsten Suurland

Dato : 01-02-02 00:04

Hej Johnny

I det store hele er det korrekt...
Der er meget store ændringer i sproget og den "upgrade wizard" der er
tilgængelig, er ikke i stand til at overføre alt din kode.

Selvom .NET umiddelbart virker "skræmmende" (grundet de mange ændringer) så
skal man dog ikke lade sig slå ud. Det er absolut værd at sætte sig ind i!

/Carsten Suurland

Fra : Tim Sørensen

Dato : 23-03-02 16:43

> [...]

> skal man dog ikke lade sig slå ud. Det er absolut værd at sætte sig ind i!

Har testet .net, og må sige at jeg har lagt det i skraldespanden.
Det gode gamle BASIC sprog eksisterer ikke mere.
Der er lavet ALT for meget om :(

--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/