Dieselolie på bukser.
Fra : scooter

Dato : 31-01-02 08:31

Jeg har fået Dieselolie på mine cowboybukser hvordan fjerner jeg både
pletten og lugten.
Jeg har prøvet at vaske dem men det forsvinder ikke. Det er sorte
cowboybukser.

MVH. SCOOOOOOOOOOOTER.

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Buhelt

Dato : 31-01-02 10:32

"scooter" <scooter.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg har fået Dieselolie på mine cowboybukser hvordan fjerner jeg både
> pletten og lugten.
> Jeg har prøvet at vaske dem men det forsvinder ikke. Det er sorte
> cowboybukser.

Det er ærgeligt, at du allerede har vasket dem - det har det med at binde
pletterne bedre fast.

Prøv med rense-benzin (fås fx. i matas). Du skal lægge en klud under stoffet
med pletten og så duppe/suge fra oversiden - ikke gnide. Pletten skal suges
ud i kluden.

Husk lige at checke at rense-benzinen ikke misfarver tøjet - prøv et sted
hvor det ikke ses. Normalt er der dog ikke problemer med cowboybukser.

/Martin

Fra : Steen Andersen

Dato : 31-01-02 17:28

Svarfega eller Plum eller andre håndrensemidler er rigtig gode til olie på
tøjet. Det spiller ingen rolle at tøjet har været vasket før. Gnid pletten
godt ind og smid bukserne i vaskemaskinen ved 40 - 60 grader.

Sådan har fjernet MANGE oliepletter.

-Steen

Fra : Iben Holst

Dato : 03-02-02 14:23

> Svarfega eller Plum

Det vil jeg også anbefale !

Iben

Fra : scooter

Dato : 09-02-02 10:19

Tak for svaret Steen Andersen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kiksekage

Dato : 02-02-02 23:40

"scooter" <scooter.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:Wf668.4429$m6.338232@news000.worldonline.dk...
> Jeg har fået Dieselolie på mine cowboybukser hvordan fjerner jeg både
> pletten og lugten.
> Jeg har prøvet at vaske dem men det forsvinder ikke. Det er sorte
> cowboybukser.

Køb en Motorrens-spray (tankstation) og sprøjt lidt på pletten. Lad bukserne ligge
et øjeblik - og læg dem i vaskemaskinen og vask dem på alm.
måde.

Det lugter lidt af petroleum, når du yager dme ud af maskinen,
men lugten fortager sig efter tørring i tumbler eller udendørs.

Mh