Et lille regnestykek om Fri tlf/ADSL
Fra : Anders

Dato : 31-01-02 07:58

Hejsa

Er der ikke en af jer herinde der kan hjælpe mig med et lille regnestykke.

Jeg regner med at få en ADSL linie stillet til råddighed af firmaet.
Linien skal bruges til fernstyring af maskiner (pc'er) på arbejdspladsen,
lidt arbejde hjemmefra (ubetalte interessetimer om aftenen og i weekender),
samt privat internetforbrug.

Jeg har ikke firmabetalt telefon (hverken fastnet eller mobil ) og ønsker
heller ikke at få det.

Mit spørgsmål er:

Hvis firmaet betaler for oprettelse og abbonement(lad os sige kr 500.- pr
md) på ADSL'en hvormeget skal jeg så betale mere i skat pr. md. ?? (jeg går
absolut ikke ud fra at det er skattefrit
Min træk pct er 44.

Anders

Fra : Anders

Dato : 31-01-02 08:13

Forresten mit fradrag er ca kr 6200.- pr md.

Fra : boe

Dato : 31-01-02 08:29

"Anders" <nothanx@email.dk> wrote in message

> [...]
går
> absolut ikke ud fra at det er skattefrit

Det er det heller ikke, men du kan trække dine egne telefon- og
internetudgifter (incl. mobil telefonregningen) fra det beløb, som du skal
beskattes af. Det betyder, at du ikke bliver beskattet overhovedet, hvis
dine private udgifter overstiger de 500 kr, som du får i tilskud.

Mvh Bo

Fra : boe

Dato : 31-01-02 08:33

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message

Vær i øvrigt også opmærksom på, at en husstand kun kan beskattes af én fri
telefon (max kr. 3000,-), så hvis din kone eller hjemmeboende barn også får
fri telefon, så skal de heller ikke beskattes. Desuden glemte jeg at
fortælle, at du aldrig ville blive beskattet af de 500 kr om måneden, idet
man maksimalt bliver beskattet af kr. 250,- pr. måned.

Mvh Bo

Fra : Anders

Dato : 31-01-02 09:39

Vores telefonregning er idag på ca 450 kr pr md. ( fastnet + 2 mobiler)
Vil det sige at jeg bliver beskattet af ca 50 kr pr. md.

Anders

PS:
Bær over med mig hvis jeg stiller dumme spørgsmål. Jeg er totalt lost i det
danske skattesystem.

Fra : boe

Dato : 31-01-02 09:51

> Vores telefonregning er idag på ca 450 kr pr md. ( fastnet + 2 mobiler)
> Vil det sige at jeg bliver beskattet af ca 50 kr pr. md.

Nej, det var mig, der glemte at fortælle (i mit første indlæg), at det
maksimale beløb du bliver beskatte af, er 250 kr. Så hvis du har private
udgifte ud over 250 kr (og det har du jo), så vil du ikke blive beskattet.

Mvh Bo

Fra : Anders

Dato : 31-01-02 10:05

1000 tak for svarene.

Anders

Fra : boe

Dato : 31-01-02 10:21

> så vil du ikke blive beskattet.

Eller rettere - så *skal* du ikke beskattes. I 2002 vil telefontilskud blive
anført som B-indkomst. Du skal nok tale med din arbejdsgiver om, hvordan du
så rent praktisk undgår, at de trækker skat.

Mvh Bo

Fra : Peter Hansson

Dato : 31-01-02 09:00

"Anders" <nothanx@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Linien skal bruges til fernstyring af maskiner (pc'er) på arbejdspladsen,
> lidt arbejde hjemmefra (ubetalte interessetimer om aftenen og i

Bemærk at regeringen barsler med en inførelse af en PC-ordning. Det kan jo
vær at en Adsl-kobling vil komme med i dette forslag på en eller anden måde.
Who knows!!

PH

Fra : Henning

Dato : 31-01-02 16:01

>Bemærk at regeringen barsler med en inførelse af en PC-ordning. Det kan jo
>vær at en Adsl-kobling vil komme med i dette forslag på en eller anden måde.
>Who knows!!

Det er det allerede - læs evt. hos tdc.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-01-02 11:04

On Thu, 31 Jan 2002 07:58:05 +0100,
> [...]
> md) på ADSL'en hvormeget skal jeg så betale mere i skat pr. md. ?? (jeg går
> absolut ikke ud fra at det er skattefrit

Du får lagt 250/md = 3000/år oveni indkomsten, så det skal du
betale skat af. Så det er 110 kr/måned ved en trækprocent på 44.

Du kan dog i de 3000 kr. modregne alle familiens telefonudgifter.
Lad os sige 250 kr/md (fastnet + mobilabonnement = 160 kr + noget
taletid). Dvs. du kan modregne 3000 kr, og dermed har du den
helt gratis.

Fra : boe

Dato : 31-01-02 11:26

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

<snip> forklaring om skatteregler

Hvorfor har du smidt mig i dit killfilter?

Mvh Bo

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-01-02 22:07

On Thu, 31 Jan 2002 11:25:33 +0100,
boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote:

> "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message
>
><snip> forklaring om skatteregler
>
> Hvorfor har du smidt mig i dit killfilter?

Har jeg ikke. Bruger p.t. ikke killfiltre, selvom slrn
er ret god til det.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 31-01-02 17:40

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Du får lagt 250/md = 3000/år oveni indkomsten, så det skal du
> betale skat af. Så det er 110 kr/måned ved en trækprocent på 44.

Det afhænger vist af, om forskudsregistreringen blivet ændret ?
Men jeg har prøvet at søge på ToldSkat, om det ikke er ændret til
B-indkomst, men det går i koks hvergang.

> [...]
> Lad os sige 250 kr/md (fastnet + mobilabonnement = 160 kr + noget
> taletid). Dvs. du kan modregne 3000 kr, og dermed har du den

Jeg ville nok, som supplerende råd, foreslå, at din arbejdsgiver
betaler din fastnet telefon også, det er trods alt mindre at
betale skatten af beløbet, end hele beløbet.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 31-01-02 19:32

"Erik G Christensen" skrev:

> Men jeg har prøvet at søge på ToldSkat, om det ikke er ændret til
> B-indkomst, men det går i koks hvergang.

Værdi af fri telefon er ganske rigtig blevet ændret til B-indkomst i 2002.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er