Check fra ATP ?
Fra : Bo

Dato : 31-01-02 07:53

Adskillige har fået en check fra ATP - optjent bonus vedr. din kone der døde
for 9 år siden.
Checken er på 19.684 kr. den kommer fredag og bliver straks hævet.

Onsdag kommer et brev fra ATP, at det er en fejl og checken skal returneres
i vedlagte
frankeret kuvert.

Hvad nu ? Jeg har været i god tro......
Kan ATP slæbe mig i fogedretten ?

--

vh
bo

SPILD IKKE DIN TID !
med at svare på mailadressen, gør du det alligevel får du problemer

Fra : Eliasen

Dato : 31-01-02 08:14

> [...]
> Checken er på 19.684 kr. den kommer fredag og bliver straks hævet.

> Onsdag kommer et brev fra ATP, at det er en fejl og checken skal

Min definition af "god tro" er "på trods af, at jeg vidste bedre". Du
skriver, at "adskillige" har fået en check. Betyder det også, at der er
sendt checks til folk hvis kone IKKE er død eller til mænd, der måske aldrig
har været gift? Er din kone ikke død for ni år siden, har du for mig at se,
handlet i ond tro.
--
/ Eliasen - Ta' til genmaile på eliasen_remove@mail1.stofanet.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-02 16:01

Eliasen skrev:

>Min definition af "god tro" er "på trods af, at jeg vidste bedre".

Det er da frygteligt upraktisk. Det er nemlig modsat den rigtige.

"På trods af, at jeg vidste bedre" er ond tro.

Hvis du tænker dig lidt om, kan du nok se at det er rimeligt (en
godtroende person er f.eks. en der tror på alt muligt).

--
Bertel

Fra : Eliasen

Dato : 31-01-02 16:22

> [...]
>
> Hvis du tænker dig lidt om, kan du nok se at det er rimeligt (en
> godtroende person er f.eks. en der tror på alt muligt).

Selvfølgelig er det dét! Mon ikke jeg også mente det modsatte da jeg skrev
det?!? (Svar ikke på det)
--
/ Eliasen - Ta' til genmaile på eliasen_remove@mail1.stofanet.dk

Fra : Peter G C

Dato : 31-01-02 09:56

"Bo" <bolten@ofir.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvad nu ?

Du skal betale pengene tilbage med det samme.

> Jeg har været i god tro......

Det ændrer ikke på, at du skal betale pengene tilbage

> Kan ATP slæbe mig i fogedretten ?

Nej - men i byretten. Og tro mig - du kommer til at betale pengene tilbage.
Det er ikke dine penge.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : kc

Dato : 01-02-02 10:54

> [...]
>
> Det ændrer ikke på, at du skal betale pengene tilbage

> Nej - men i byretten. Og tro mig - du kommer til at betale pengene

Du er lidt hurtig. Det afhænger bestemt af omstændighederne. Det afhænger
bl.a. af, hvad fejlen hos ATP består i og modpartens forventninger. Hvis
pengene er udbetalt til den forkerte mand er der ingen tvivl, men hvis det
derimod fx. forholder sig sådan, at ATP har begået en regnefejl, og konen er
død, så er resultat anderledes. Ligeledes afhænger det af beløbet størrelse.

Forholdet må bedømmes efter reglerne om condictio indebiti, men der er ikke
basis for stillingtagen på grundlag de oplysninger, der foreløbigt er kommet
i nyhedsgruppen.

KC

Fra : Peter G C

Dato : 01-02-02 12:21

"kc" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Forholdet må bedømmes efter reglerne om condictio indebiti,

Jep - det er de regler, jeg har anvendt.

Når fejlen rettes så hurtigt som tilfældet er, så er der krav på
tilbagebetaling.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Stine

Dato : 01-02-02 17:18

> [...]
> Checken er på 19.684 kr. den kommer fredag og bliver straks hævet.
>
> Onsdag kommer et brev fra ATP, at det er en fejl og checken skal

Hej Bo

Er du helt sikker på, det er en fejl?

Jeg faldt helt tilfældigt over en artikel i Børsen, hvor der stod, at ATP
netop i disse dage var ved at udbetale erstatning til alle, der var kommet i
klemme i forbindelse med ny lov (kan ikke huske det nøjagtigt), men i hvert
fald, var det med flere års forsinkelse, at pengene nu endelig blev
udbetalt.

Hvad med at ringe til ATP og spørge hvad der foregår?

/Stine

P.S. Børsen fra i går (31. januar)...