Fjerne "usynlige" i word
Fra : Claus Jørgensen

Dato : 30-01-02 23:54

Hvordan kan jeg i et hug slette (virkningen af) alle de "usynlige"
linieskifte-tegn (¶), jeg får, når jeg har importeret f.eks.en OCR-scanning,
der fremtræder i en smal spalte - så jeg kan få teksten til at "flyde" ud i
fuld A4-sidebredde.
Jeg arbejder i Word og i Quark på en mac. Men hører gerne også et PC-tip.
Tak og venlig hilsen
Claus Jørgensen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 31-01-02 08:10

"Claus Jørgensen" <clausj@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> fuld A4-sidebredde.
> Jeg arbejder i Word og i Quark på en mac. Men hører gerne også et PC-tip.

Brug søg og erstat og erstat alle linieskiftene med et mellemrum. Skriv ^p i
søgeruden og tryk på mellemrumstasten i erstat ruden.

Jan

Fra : pre

Dato : 31-01-02 13:40

Det egentlige problem er, at tegnet for linieskift er det samme som for
afsnitskift. Så at fjerne dem alle får alt til at flyde sammen på én lang
linie. Selv bruger jeg Words fornemme Find/Erstat funktion og gennemgår
teksten. Med en finger på R og en på F kan jeg meget hurtigt få teksten
brugbar for Word. (I en Dansk version skal R måske byttes til E)

Vær opmærksom på, at flere OCR-programmer præsenterer tekster i tabeller,
evt spalter. Det kræver lidt fingersnilde at håndtere den slags, men det kan
gøres.
pre