Ingen forsikring uden nr.-plade?!
Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-01-02 23:42

I forbindelse med en omtegning af min forsikring hos TRYG, snakkede jeg lidt
løst og fast med en flinke dame i den anden ende af røret.

Ud over at lyde flink, kunne hun med største sindsro fortælle mig at det
ikke var muligt at få forsikret en mc uden nr.-plade!

Har jeg fotoudstyr, malerier, computer, værktøj eller pornoblade for
100.000,- er det intet problem, men ejer jeg en masse stumper metal og gummi
der er sat sammen til en helhed der måske engang kan indregistreres kan
enheden pludselig ikke forsikres?!

Er der andre der har samme "interessante" klausuler i deres forsikringer?

Jens
.... der i øvrigt ellers er tilfreds med TRYG

Fra : Morten Møller

Dato : 30-01-02 23:56

Jeg købte forrige år en italiensk motorcykel, som der ikke er betalt afgift
af. Jeg ønskede en stilstandsforsikring af denne, der dækkede mod tyveri,
brand og lignende.
Med møje og meget besvær lykkedes det mig at overtale Top Dk til at tegne en
sådanne. Alle øvrige forhørte selskaber var meget afvisende. Det skal dog
tilføjes at præmien som Top Dk forlanger synes urimelig høj risikoen taget i
betragtning. Men jeg så ikke så mange alternativer.

Mvh Morten Møller

Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5877a5$0$227$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Frank

Dato : 31-01-02 13:26

Prøv Alm. Brand - Der havde jeg sådan en forsikring for et par år siden -
uden problemer - Jeg mener det kostede 1200,- årligt.

/Frank

Fra : Per Emborg

Dato : 31-01-02 01:03

Normalt hedder en sådan en stilstandsforsikring (Øhhhh min gør) Ny mc der
er købt i efteråret og først bliver indr. og kommer i brug om (Ååååååå jeg
glæder mig )
Kawa ZX9r
Honda X11

Per Emborg
kvikkerten@mail.dk

Fra : Peder

Dato : 31-01-02 09:29

On Thu, 31 Jan 2002 01:03:19 +0100, "Per Emborg" <kvikkerten@mail.dk>
wrote:

>Normalt hedder en sådan en stilstandsforsikring (Øhhhh min gør) Ny mc der
>er købt i efteråret og først bliver indr. og kommer i brug om (Ååååååå jeg
>glæder mig )

Det gør det også hos Runa.
Er MC >175 ccm koster det vist små 600,- om året..
(Hmm Per - vil du venligst svare i bunden af indlægget. Det bliver
nemt noget rod)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-01-02 08:30

"Jens Didriksen"
> [...]
gummi
> der er sat sammen til en helhed der måske engang kan indregistreres kan

Forsøgte du at få den forsikret på din indbo forsikring ?

Som jeg husker min er der vest flere klausuler. Bla. noget med at
haveredskaber med over 5hk og joller/både over 3 meter er undtaget

/A

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-01-02 17:41

For ca. 2½ år siden fik jeg et tilbud fra Tryg om stilstandsforsikring. Jeg
overvejede at købe min MC uden afgift, for først at betale afgiften efter
vinter. Der var bare den hage ved det at de ville have ca. 3000,- mere om
året end et konkurrerende selskab ville have, med plader på. Så Tryg må jo
vurdere at der er høj risiko når den står stille

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 31-01-02 22:47

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en

> [...]
må jo
> vurdere at der er høj risiko når den står stille

- - - og dette til trods for at de højest skulle op med ca. 1/3 af
gadeprisen i erstatning ved totalskade !!!!!

--
Armand

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-02-02 15:49

Jep. Ufatteligt. De vil åbenbart ikke forsikre MC'er

Fra : Claus Skovbo

Dato : 01-02-02 23:19

Tryg forsikrer MCér, ialtfald BMW. ca. 3500 kr / 12 md. incl. kasko. Jeg
er meget godt tilfreds.

I Stilstand giver jeg pr. år 243 kr.

Claus

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-02-02 17:40

Sikkert fordi det er BMW, men de må også have fået nye priser. Jeg skulle
slippe over 8000kr/år for stilstand !!!!