Vedr. Fromage....
Fra : Karen Aggerholm

Dato : 30-01-02 22:52

Hej med jer,

Er der nogen af jeg der kan fortælle mig forskellen mellem Fromage Blanc og
Fromage Frais ? Og hvad bruges hver af dem til ?

Venligst

Karen Aggerholm

Fra : Marianne

Dato : 30-01-02 23:37

> Er der nogen af jeg der kan fortælle mig forskellen mellem Fromage Blanc
og
> Fromage Frais ? Og hvad bruges hver af dem til ?

Jeg er ret sikker på, at det er det samme. Forskellen ligger i navnet lige
som Hytteret og Hytteost.

Man bruger dem til .... øh, jeg bruger det til sellerisalat:

Revet selleri
Karry
FF + A38 + salt + peber

mvh
Marianne

Fra : Merete

Dato : 31-01-02 10:57

Jeg synes selv forskellen ligger i konsistensen. Frais er tit ligeså tynd
som ymer, mens Blanc er tykkere og mere i stil med græsk yoghurt.

Jeg bruger Fromage Blanc til morgenmad, rørt med lige dele Skovbæryoghurt
0,1%. Meget mættende og kaloriefattigt.

mvh
Merete