problem med Soup
Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 30-01-02 22:48

Jeg kan ikke begribe hvad der er galt. 9 ud af 10 gange jeg prøver at
hente nyheder med Soup, bliver der ikke forbindelse til serveren. I
begyndelsen troede jeg at det var Telia´s server der var nede, men nu
har jeg f.eks. lige hentet overskrifter og kan så ikke få forbindelse og
hente det jeg har markeret. Nogen forslag til hvad der kan være galt?
Igår hentede jeg en ny version af Soup i håb om at det kunne hjælpe. men
ak
Venlig hilsen Hans Jørgen Hvid

Fra : Ninzen

Dato : 30-01-02 23:32

HansJørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> [...]
> det jeg har markeret. Nogen forslag til hvad der kan være galt? Igår
> hentede jeg en ny version af Soup i håb om at det kunne hjælpe. men ak

Je synes også der har været problemer de sidste 2 dage, mon ikke det er
Jeserveren? g har tænkt mig at prøve med berlinerserveren, men ikke fået
gjort noget ved det, måske en anden news-server vil hjælpe?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Michael Holm

Dato : 31-01-02 00:08

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Jeserveren? g har tænkt mig at prøve med berlinerserveren, men ikke fået
> gjort noget ved det, måske en anden news-server vil hjælpe?

Cybercity og sunsite funker fint, via MacSoup....

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Ninzen

Dato : 05-02-02 22:10

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> Cybercity og sunsite funker fint, via MacSoup....

Jo, men jeg har før brugt news.cis.dfn.de. Den var rigtig god og dækker
også de udenlandske.

Man skal registrere sig, og vente et par dage. Det gjorde jeg. Den fandt
min gamle PC-Outlook Express registrering frem kan jeg se.
Så langt så godt.

Jeg kan ikke få det til at fungere.
De har ellers klippet det ud i pap her:

http://news.cis.dfn.de/de/configuration/soup_de.html

Men når jeg følger instrukserne og siger æble-k, får jeg en venlig
melding om at min user@pop.server ikke er sat rigtig op - vil jeg
redigere den - ja, tak - så springer den ned i internet config i Mail
delen.

Den har jeg jo ikke udfyldt på andre news-servere. Skal man også udfylde
den her og i givet fald med hvad?

Eller er det fordi jeg ikke har nogen pop mail?

Jeg har nu 2 sæt settings i min MacSOUP programmappe på harddisken, det
troede jeg heller ikke var nødvendigt, jeg troede bare jeg kunne have
forskellige sæt ligge i internet config, som jeg har med de andre, men
news.cis.dfn.de er måske anderledes her?

Er der nogen der kan forstå hvad jeg prøver at sige

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-02 23:52

hj.hvid@teliamail.dk (HansJørgen Hvid) writes:

> [...]
> nede, men nu har jeg f.eks. lige hentet overskrifter og kan så ikke
> få forbindelse og hente det jeg har markeret.

Det kan ikke udelukkes at det er Telias newsserver der stener. Prøv at
oprette en ny setting-fil i MacSOUP, og sæt den til at trække på en
anden newsserver, eksempelvis:

nntp:sunsite.dk

Hvis du alene bruger .dk-grupper, er du fint kørende her.

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 01-02-02 21:36

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> [...]
> anden newsserver, eksempelvis:
>
> nntp:sunsite.dk
>
> Hvis du alene bruger .dk-grupper, er du fint kørende her.

Tak for svarene. Jeg har prøvet at skrive nntp:sunsite.dk, men får en
besked at jeg ikke har indtastet en gyldig nyhedsvært, hvad gør jeg
forkert?
Venlig hilsen Hans Jørgen Hvid

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 01-02-02 22:07

> [...]

> Tak for svarene. Jeg har prøvet at skrive nntp:sunsite.dk, men får en
> besked at jeg ikke har indtastet en gyldig nyhedsvært, hvad gør jeg

Den rigtige adresse er: news.sunsite.dk
i nmtp feltet.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-02 23:40

Kaj Christiansen <kajc.nospam@nospam.com> wrote:

> Den rigtige adresse er: news.sunsite.dk
> i nmtp feltet.

sunsite.dk duer skam også... HansJørgen (findes der ikke en sang om
ham?) har blot glemt at "nttp:" er protokollen, ikke en del af domaine
navnet.

<icq:131382336>

Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 03-02-02 02:08

> sunsite.dk duer skam også... HansJørgen (findes der ikke en sang om
> ham?)

Du tænker sikkert på Claus Jørgen? Han befinder sig vist stadig i
Amerika
Venlig hilsen Hans Jørgen Hvid

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-02-02 02:18

HansJørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Du tænker sikkert på Claus Jørgen? Han befinder sig vist stadig i
> Amerika

det lyder rigtigt - øv, så faldt min morsomhed til jorden

<icq:131382336>

Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 02-02-02 00:19

Kaj Christiansen <kajc.nospam@nospam.com> wrote: