AD&D
Fra : Mikkel H. Petersen

Dato : 30-01-02 21:24

jeg har et lille spørgsmål som går på AD&D 2ed.... Er det slet ikke muligt
at købe køber fra 2ed mere? Er de helt stoppet med at laver dem? Og hvorfor?

Fra : LCO

Dato : 04-04-02 19:20

Mikkel skrev:

> jeg har et lille spørgsmål som går på AD&D 2ed.... Er det slet ikke muligt
> at købe køber fra 2ed mere?

Jo, men det bliver sikkert kun som brugt.

>Er de helt stoppet med at laver dem?

Så vidt jeg ved ja. De nye produkter som kommer er alle til det nye D&D.

>Og hvorfor?

Mit bedste bud er, at man endelig har gjort det som man (TSR) i mange år har
ville gøre, nemlig at fjerne A'et i AD&D. Det har man så gjort i den nye
udgave, som blot hedder D&D, men som egentlig ikke har noget med det gamle
D&D, men er AD&D 3'rd edition. A'et har man gerne ville have fjernet da
undersøgelser viste (vi taler om tilbage i '80erne), at det fik spillere til
at undlade at købe det da de troede, at det var meget Advanced. Men så
Advanced har det jo aldrig været, og det var da heller ikke Gary Gygax
mening med det. Men nu har Wizards of The Coast altså tage konsekvensen.
Endvidere så skulle det nye D&D være af ganske høj kvalitet, men du kan
(desværre, ikke mindst når man tæller samme hvormange bøger man egentlig har
købt) ikke bruge 2'nd edition bøger til D&D da der er helt nye regler,
hvilket har betydet, at jeg stadig spiller 2'nd fremfor det nye.
Fornyelserne er meget mere omfattende end de var fra 1'st til 2'nd.

Her kan du se mange af de vidunderlige bøger både fra 1'st og 2'nd edition:
http://righteousfire.com/tsrindex/index.htm

--
[FAUST] LCO

Fra : LCO

Dato : 04-04-02 19:43

Ja-ja...jeg havde vist ikke set, at du havde spurgt tidligere, og at Klaus
Æ. Mogensen havde svaret. Sådan kan det gå.

--
[FAUST] LCO

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 05-04-02 16:19

Hvis man er villig til at bruge lidt tid på konvertere tingene kan du nok
bruge 95% af dine 2e. bøger,
og 3e. er sådan en forbedring at jeg ikke kunne forestille mig at spille med
2e. regler mere...